Gjest Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Datteren min har skikkelig skjevt hode! Man ser veldig godt i bahodet at det ikke er flatt. Vi prøver å legge henne mye på den siden hvor hodet "står ut", men hun snur seg alltid til favoritt siden sin. Har dere non tips på hva man kan gjøre for å "rette" opp hodet hennes? Håper ikke det er noe å bekymre seg for... Og at datteren min ikke er den eneste med dette problemet.
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Når du snur henne, legg et teppe bak ryggen så hun ikke får snudd seg helt over. Det gjorde jeg med ungen vår så hun skulle holde seg på sia jeg ville hun skulle ligge på.. Hadde ikke antydning til skjevt hode, men ei anna jente i barselgruppa vår fikk skikkelig skjevt hode fordi hun lå på ei side stort sett hele tia. Er 1,5 år hun nå, og ser fortsatt at hodet er skjevt, selv med mye hår... Mitt beste råd er å bygge opp så dattra di MÅ ligge på den andre sia enn go'sia si.
spireliten Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Legg henne andre veien i senga si. De snur seg mot lukten av mamma og mot lyset. Dette fungerte fint på vår gutt som hadde en favorittside. Nå har han en ny favorittside, og vi må snu han i senga igjen
manian Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Hei Hvis hun har en favorittside, ville jeg tatt henne med et fysioterapeut evt manuellterap for å se om hun har låsninger i nakke. Min datter hadde favorittside fordi hun hadde låsninger. Hun er også skjev i hode pga av dette. Men det hjalp veldig etter noen behandlinger. Går nå til osteopat for å prøve å rette opp skjevheter i hode/ansikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå