elda Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Noen her som pumper og gir melk til en morsmelksentral på et sykehus? Noen som vet hvordan dette fungerer?
tre_prinsesser Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Det har jeg gjort =) Bare ta kontakt med sykehuset så kan du komme på en samtale med de. For meg så funka det sånn at jeg tok noen blodprøver også fikk jeg med meg beholdere hjem til å fryse melka i. Fikk også låne pumpe fra sykehuset. Så leverte jeg melk så ofte jeg ville, de testa om den var godkjent, også fikk jeg penger inn på konto. Var vel ikke no maks el min på hva man kunne levere tror jeg. Men tror ikke de tar imot melk som er eldre enn 6 uker.
elda Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2008 tenkte kanskje jeg skulle gjøre det...fint hvis man kan hjelpe noen små Greit hvis det er sånn at det ikke er krav til hvor ofte, hvor mye osv man må levere...Får man betalt også? Hvor mye da?
Mamma`n_til_snupperuska Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Jg leverer også. Sykehusene trenger flere givere, så jeg vil absolutt anbefale deg å gjøre det. Føles bra, og det er jo ikke noe poeng i å ha litervis med ekstra melk i fryseren hjemme heller. Det er ikke alle sykehus som har morsmelkmottak, men hør der du bor. Vet at Rikshospitalet, Ullevål, Tønsberg, Fredrikstad og Ahus tar i mot. Jeg bor litt langt fra sykehuset, så jeg spurte om hvor sjelden jeg kunne komme, og de sa at melk som var eldre enn 4 uker ville de ikke ta i mot (kanskje det er forskjellig fra sykehus til sykehus). Det er ikke noe krav om hvor mye du må levere, men hvis du vil låne elektrisk pumpe (anbefales!!) av sykehuset - så er det et krav om at du minst må levere 1 liter pr uke (i gjennomsnitt). Hvis ikke du vil låne pumpe, så kan du levere akkurat så mye eller lite du vil. Jeg får 150 kr pr liter og 50 kr i reisegodtgjørelse. Skattefritt. For øvrig - hvor gammelt er barnet ditt? Hvis barnet er eldre enn 6 mnd så får du nemlig ikke bli giver. Noe med at melka forandrer innhold...
tre_prinsesser Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Ja, det er en kjempeflott ting å gjøre! Vesla her var prematur og fikk givermelk den første uka av sitt liv, så i den situasjonen setter man pris på snille mennesker som setter av litt av sin tid og giverglede for å gi de svakeste en best mulig start på livet =) Var nok noe derfor jeg selv ønsket å bli mm-giver. (-Også fordi jeg hadde pumpa så mye den uka at kroppen min produserte melk til trillinger! ;p)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå