Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 guttn min på 8 uker er plaget med mye luft, svelger mye luft når han drikker fra flaske med 2 hull, er det for lite å bare bruke flasker/tuter med 1 hull? prøvde i går å han svelgte myyye mindre luft å virket mere fornøyd, men er det litt lite hull å bruke bare?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 jenta vår er 4 mnd.. hun har noen flasker med 3 hull og noen men 2 hull.3 hulls tutene bruker vi midt på dagen.. på natta må vi ha 2 hull, vis ikke setter hun i halsen hele tiden. du kan prøve å gå tilbake med tuter med 1 hull.. er bare til å prøve deg frem..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 nei da , det går fint. det viktigste er at han spiser samme mengde, lillen min bruker fortsatt et hull, han er 3 og 1/2 mnd.avent bruker.
oblix Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 du burde kjøpe dr browns flasker, de hindrer at barnet får i seg så mye luft. disse gjorde slutt på alle luftplager her i alle fall, ikke gulpet han så mye heller.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 takk for svarene:) tror vi fortsetter med 1 hull da, han spiser samme mengde, bare at det tar litt lenger tid og han svelger ikke all lufta..kunne høre det i magen hans hver gang han svelgte at det var mye luft med ned...bruker anti kolikk flasker fra avent,synes dem funker bra:)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 de dr browns flaskene er det de med rør inni, de som jeg vet som har dette har de pga kolikk barn og sier de treger seg ihjel pga at de er vannsklige å rengjøre, selv har jeg ikke erfaring, men jeg bruker selv kun fisher price flaskene å avent flaskene. FP flaskene er delt inn i blanktut - slow, gultut- medium osv vi har nettopp beg med den gule tuten men ser at hun må svelge fort for det kommer så mye, men jeg skal skrøyte over avent flaskene, de har en ventil i den som tuten sitter de, slik at luften går ut og barnet ikke svelger luft, de ville jeg kjøpt, kunne selv ikke fått bedre flasker;)
oblix Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 det tar nok lenger tid å rengjøre dr browns flaskene, men ikke mere enn ett min. så jeg velger heller det, enn at han skal sluke så mye luft og ha vondt i magen sin stakkar. men alle er forskjellige, en flaske fungerer jo ikke på alle babyer, alle finner den som passer best for dem. Men gode råd er jo godt å ta med seg når man er førstegangs!
Håp på 1 til :0)-Overtid Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 vi bruker også dr browns og har ikke hatt luft-trøbbel i det hele tatt. Det tar som sagt av oblix ikke noe særlig lenger tid å vaske disse flaskene, gjort på et lite minutt det. Bedre enn masse magesmerter på småtten. Ellers har jeg oppdaget at dr browns tuttene ikke er flere hull i når de blir større, bare det ene hullet som sikkert blir større. Lurte litt på om det var feil når jeg kjøpte de, men det skal vel være slik....
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 da jeg prøvde flaske på dattera mi for første gang brukte jeg tut med 1 hull. da var ho ca 6 uker tror jeg. da begynte ho å skrike mot slutten. skjønte ikke helt hva det kom av med engang, men forsto etterpå at det var for lite hull og det kom for tregt. måtte derfor opptil 2 hull. bruker det enda og er nå snart 3 mnd(om 3 dager). tror de sier ifra når det er påtide å skifte tutt. hehe. jeg er veldig fornøyd med avent flaskene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå