Gå til innhold

Trenger hjelp ang behandling med Mycostatin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått Mycostatin krem mot sopp, og skal begynne behandlingen i dag. På pakningen og resepten fra legen står det at jeg skal smøre to ganger daglig, men på ammehjelpen står det etter hver amming, opp til 8 ganger om dagen? Og skal jeg skylle/tørke av kremen før neste gang jeg skal amme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

det som står på amme hjelpen er det som er riktig. du skal smøre på etter hver amming men max 8 ganger pr døgn pr pupp. det skal ikke vaskes eller tørkes av før amming:-) du skal bruke kremen hver dag i minst 2 uker. se det an og om det fortsatt er sårt og rødt så bruk det i 2 uker til. har du fått mixtur til baby? det skal pensles i munnen 4 ganger daglig. jeg brukte qtips jeg-funket veldig bra. ellers så er det jo alle de vanlige rådene mot sopp da men regner med at du kjenner til de:-)

lykke til

Skrevet

Ok, da har jeg begynt med kremen. Men fikk ikke mixtur til babyen...? Hmm.. Får ringe legen på mandag da, for jeg har jo lest på ammehjelpen at både han og jeg skal behandles. Da vasker jeg det ikke av før neste amming, og følger ellers rådene fra ammehjelpen.

Tusen takk for svar:)

Skrevet

Du behøver ikke vaske av kremen, men tørke vekk det som synes på puppen før du ammer.... jeg ha brukt kompresser som ble byttet ved hver amming, bruker det samme(baksiden) til å tørke puppen med før jeg hiver det.... vær nøye med bytte v bh hver dag, og sov med bh, så får kremen virke skikklig og du slipper å bytte sengetøy hver dag. jeg som med en enkel sportsbh (sloggi) istedenfor ammebh.

Skrevet

Ok! Har sånne engangsinnlegg som jeg bruker nå. Takk for gode tips, nå skal den dumme soppen bort! Og da håper jeg Raynaulds blir bedre og:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...