Gå til innhold

Spørmål om p-piller (ikke krangle). Hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal besøke kjæresten min i USA i slutten av februar, kommer til å ha eggløsning mens jeg er der. Skal være der i 2 uker.

Hvis jeg skal begynne med p-piller, slik at de virker sikkert mens jeg er der (vel, så sikkert som p-piller kan virke), når må jeg begynne da?

Merke å anbefale? Vil ha noe med minst mulig bivirkniger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må begynne på første menstruasjonsdag. Da skal de fungere med en gang, mener jeg. Forøvrig har jeg ingen merker å anbefale, da det ene etter det andre har fått passet sitt påskrevet som potensiell hjertestopper. Jeg har sluttet med p-pillen, og skal aldri noensinne røre den dritten igjen. Anbefaler alle å kjøpe PFC! :-)

Skrevet

Du må begynne første dag du får mensen, med første tablett.

Bestill bare time hos lege, eller dra til helsesøster og si at du ønsker å begynne på p-piller. Da får du en resept du tar med på apoteket, så er du klar.

Skrevet

Bare ikke kjøp Yasmin!!!!! Jeg ble gravid på de og fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var 3 mnd på vei... og i de neste 5 mnd av svangerskapet traff jeg 4 av minne bekjente som hadde opplevd det samme! Advarsel til alle: STYR UNNA YASMIN!!!!!!!!

Skrevet

Jeg har også hørt mye dritt om yasmin, men da i form at utrolige humørsvingninger, kviser og at man legger på seg.

Jeg har brukt trionetta i 8 år, og har aldri vært annet en super fornøyd, ingen andre bivirkninger en at jeg fikk større pupper (Men jeg var 14 når jeg begynte på de, så det kan nok også ha andre forklaringer også ;) )

Nå er trionetta forøvrig skiftet navn, men husker desverre ikke navne på stående fot (Eventuelt sittende rau)

Skrevet

Symfase er genialt! Fikk mindre mensen i færre dager, og de er kåret til en av de sikreste p-pillene uten fare for blodpropp!

Skrevet

Har hørt at de virker etter en uke, je hadde ventet i to, bare sånn for sikkerhets skyld

Skrevet

Hihihi.. spesielt av en p-pille kan kåres til den sikkreste.. lurer på hvordan de forsker på det..."Av 4000 ble bare 7% gravide!"?

Skrevet

Hehe, ja... men mente egentig sikker som i mindre fare for blodpropp...

Skrevet

Ahaa.. Hehehe.. var bare så vittig skrevet! synns jeg da.. med min dårlige "alene-hjemme"humor. Hehehe.. Blir ikke mer morro enn man lager selv da!!

Skrevet

Ok, tusen takk, jenter:-)

Har mensen halvannen uke før jeg skal dit,så da holder det å begynne på første dag av den menstruasjonen da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...