Gå til innhold

Hva slags "ammeutstyr" bør man ha i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brystpumpe

Brystvortekrem

Ammeinnlegg i ull

Engangsinnlegg

Ammeskjold

Evt. ammepute

Hva mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ooh,gosh er det mere da??

Dette var mere enn det jeg har til nå...

Må vel kanskje kjøpe noen kremer eller noe jah;=)

Gjest Lenchen *høygravid*
Skrevet

Syns det høres bra ut det du har jeg.

Jeg har kun kjøpt ammeinnlegg i ull og engang + amme-bh.

Pumpa kjøper jeg etterhvert tror jeg.

Fra sist husker jeg at den beste "brystvortekremen" var å la en dråpe melk ligge igjen på puppen + lufttørking :) Ammepute fikk jeg aldri til å bruke. Syntes sofaputene var mer enn gode nok.. Ammeskjoldet brukte jeg heller ikke..

Gjest Lenchen *høygravid*
Skrevet

Jeg frøs ned melken i isterningsposer. Det fungerte supert, og var veldig greit når man skulle beregne mengde...

Skrevet

Denne gangen har jeg kjøpt meg en god ammestol. Det savnet jeg sist. Fikk den i huns i går:o)

Skrevet

Jeg vil på det varmeste anbefale dere å ha albueskjell liggende! Jordmødrene i Førde sa de var aldeles overrasket over den positive virkningen disse hadde på såre brystvorter, og nå selger de disse skjellene på barsel! Jeg ble sår mens jeg var på sykehuset, og prøvde disse. Etter ett døgn var jeg ikke sår i det hele lenger! Bruker ammeinnlegg over skjellene, og da vises det ikke at jeg har dem på. Ser at svært mange apotek selger dem også nå.

Skrevet

hvor kan jeg kjøpe ammeskjold?? noe mer en trenger til dobbelamming forresten...

hvor tidlig kjøpte dere ammebh.. har hørt jeg må vente til ca 3 uker før..

Skrevet

Det skulle vel holde :-)

Selv har jeg bare amme bh og ammeinnlegg i ull. Så får jeg ta resten etterhvert dersom behovet oppstår.

Skrevet

Jeg kjøpte ammeskjold på apoteket, en pakke med 2 stk inni. Og jeg kjøpte også bh idag; er i uke 33 :)

Kjøpte helt enkel på hm, minner meg mest om en sportstopp egentlig. Eller sånn topp vi hadde før man brukte bh som tenåring hehe.

Jeg har da kjøpt skjold, purelan krem, chicco innlegg (mange her abefaler de) og en ammepute. Bruker den nå som støtte for hoftene mine, er kjempefin sånn sett.

Skrevet

Hva slags ammeutstyr man bør ha i hus?

Min første innskytelse var at _pupper_ er kjekt å ha, hehe... Neida, men etter min erfaring kan man ende opp med veldig mye unødvendig dersom man skal ha "alt" på forhånd, sånn i tilfelle man kommer til å trenge det.

Jeg har bare kjøpt ammeinnlegg, siden jeg vet at man lekker en del i starten. Ammepute har jeg fra sist gang, selv om det går greit med en annen slags pute også. Så etter amme-BH i dag, men fant ingen, og det er ingen krise dersom den ikke er på plass- går greit å amme med vanlig BH også, om den ikke er for trang.

Pumpe, skjold, kremer osv står jeg glatt over til jeg ser om jeg trenger det. Fikk litt såre brystvorter sist, men litt melk og lufttørking ordnet den saken på noen dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...