Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 heisann jeg er førstegangsfødene... annbefaler dere å gå på sånn kurs el er det noen som ikke har vert på det? er så usikker om vi skal melde oss på el ikke...
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Jeg skal ha min nr 2 nå og har aldri vært på sånt kurs. Ser liksom ikke helt vitsen. Litt sånn pusteøvelser og sånn kan man få tips om hos jordmor likevel. Trodde ikke det var så utbredt lenger med sånne kurs jeg.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Jeg kan anbefale det.... Det kurset går som regel over 3 kvelder,der det tas for seg fars rolle i svangerskapet,forventninger,amming,at mor må slappe av,et par filmer og omvisning på føden... Jg og sambo har snakket om barn,oppdragelse osv osv + at jeg jobber med barn selv så vi hadde litt peil fra før av så vi kjente oss igjen i det meste som ble sagt.Men sambo følte det var riktig og ta det kurset han fikk for eks litt bedre forståelse av at amming kan være et problem!!Noe han trodde var helt naturligt..heheheh!! Vi syns det var greit.
wjkcg Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Vi skal på kurs. Fint å få sett lokalene på sykehuset, få ordentlig innføring i rutinene på sykehuset, ha mulighet til å stille alle mulige spørsmål og sikkert nyttig å tilbringe noen timer med folk i samme situasjon. For min del kjennes det ihvertfall veldig trygt å skulle delta på noe slikt i forkant, innbiller meg at fødselen blir mindre skremmende da.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Jeg var på kurs på Ullevål, og anbefaler det veldig! Jeg fikk et mye mer realistisk syn på hva som skal skje etterpå. Det er mye info på en gang, men verdt det spør du meg.
God gammel aargang - født Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har vært på kurs om fødsel, smertelindring, amming og omvisning på føden. Synes det var veldig lærerikt, selv om jeg også har snakket med jm om noe av det. I tillegg har jeg vært på Aktiv fødsel-kurs (Lamaze) der jeg lærte noen enkle pusteteknikker og mer om fødsel og smertelindring. Dette kurset fikk jeg gratis, så derfor tok jeg det med. Barnefaren har vært med på alle kursene, og han har nok fått enda mer utav kursene enn meg. Han følte at han kom nærmere barnet på et vis, og han skjønte litt mer av hva som forventes av ham under fødselen og tida etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå