Gå til innhold

hvordan vet man at fødselen er igang?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres sikkert teit ut, men du kommer garantert til å skjønne det!

Dvs, det er et lite mindretall som har svake rier som minner om kynnere, og der fødselen går veldig fort, men for de fleste er det null tvil når det først starter. Hvis du lurer på om det er rier eller kynnere du har, så er det antagelig kynnere... for når du har rier, så lurer du ikke lenger!

At vannet går, er jo også et tydelig tegn. Eller hvis du får lette sammentrekninger med blødninger.

At slimproppen går, trenger ikke i seg selv bety noe som helst, så det er ikke tegn på annet enn at fødselen kommer til å starte snart (og det kan være alt fra en dag til et par uker, i følge jordmor).

Du kommer nok til å forstå det når det skjer.

Skrevet

Mulig jeg er treg, men jeg var veldig usikker på om jeg virkelig var i gang eller ikke. Hadde vært veldig plaget av kynnere, og da de tydligvis gikk over i rier, var de ikke helt regelmessige. Da jeg kom til sykehuset (og var fremdeles i tvil) hadde jeg 6 cm. Rakk kun en liten time på sykehuset. ( jeg har født 2 ganger før)

Denne gangen skal jeg heller ta meg en bomtur eller to.

Ble veldig volsomt når jeg føde så fort.

Skrevet

Jeg hadde det også akkuratt som siste anonym her. Så jeg kjenner jeg er litt bekymret for når det starter. Vil helst rekke inn før h*n kommer ut :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...