Gjest Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Da ønsker jeg info :-) Er det pengene verd? Hva er det egentlig det går ut på? for man sin egen "mentor"? Kan man bruke sin egen kur??
~sjiraff~ Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har for snart to år siden. Gikk ned 15 kg på litt over 4 mnd. Jeg synes det er verdt pengene, og skal melde meg inn igjen etter jeg har fått ut denne ungen og ammet en stund. Fungerer i grunn slik at du får tilgang på egen dagbok hvor du fyller inn alt du spiser hver dag, og dermed hvor mye kalorier et blir. Du får forslag til en diett du kan følge, men du kan spise hva du vil. Bare før dette slavisk inn i dagboken slik at du har kontroll på kaloriene. Du får også en slags "kake" som skal følges hvor du ser fordelingen av karbohydrater, proteiner og fett i det du spiser. Men mye av dette kan selvsagt gjøres alene uten å melde seg inn i vektklubb, men da må du være strukturert og ha litt peiling på hva mat inneholder. Jeg f.eks fikk meg en kraftig overraskelse ang. knekkebrød med smør og hvitost eller brunost.... Det er ikke en særlig lavkalori kveldsmat for å si det sånn..
~sjiraff~ Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Det første du gjør er forøvrig å legge inn litt informasjonom deg selv. Og hvor mye du vil ned og på hvor lang tid, hvor mye aktivitet du er i osv, så får du en anbefalt mengde med kalorier du skal spise hver dag.
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 takk for svar!! Regner den selv ut hvor mange kalc. der er i maten man spiser? eller må man selv finn ut av det?? Tror jeg kommer til og melde mig inn, er faktisk ganske så sikker på det...!! :-)
~sjiraff~ Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Ja det kommer opp automatisk etter at du legger inn hva du har spist. Hvis du ikke har digital kjøkkenvekt så anbefaler jeg at du kjøper det. Vei mye av maten i begynnelsen til du lærer deg hvor mye de forskjellige tingene veier. Og vektklubbens dagbok er ofte veldig forsiktig med sine mål... En brødskive på 30 gram er veeldig tynn, så mine veide ofte mellom 40 og 50... Men dette finner man ut av etterhvert )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå