Gå til innhold

Dere som ammer, hva drikker dere????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at man skal holde seg unna kaffe, te og cola når man ammer. Fordi koffein ikke er bra for babyene....

Men hva med annen brus????

Har hørt at man skal holde seg unna kulsyre også????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så forskjellig hva barna reagerer på. Jeg drikker ikke koffein, men hun reagerer ikke på annen brus i det hele tatt. ;o) Jeg prøver å begrense det allikevel, er redd hun plutselig skal reagere likevel. Iste og vann er det jeg drikker mest. Og juice og melk. Men mange barn reagerer på melk!

Skrevet

jeg drikker ammete, saft og vann. drikker ikke melk pga vår lille reagerer på dette. Er usikker ang annen brus. vet at det er veldig individuelt hva hver baby reagerer på. Noen får ikke vondt i magen i det hele tatt. Vår lille reagerer derimot på veldig mye, så har holdt meg unna brus generelt, men har planer om å prøve litt nå når han er blitt 3 mnd.

Skrevet

Drikker det jeg vil jeg. Utenom alkohol da. Drikker ikke mer enn to kopper kaffe daglig. Drikker brus kun i helgene, å da drikker jeg alle slags sorter, cola også. Men jeg er ikke noen kjempe brus drikker, så d holder med to glass eller tre. Drikker myyyye vann jeg! Får så mye melk av det føler jeg. Gutten min er 7 mnd og får pupp så ofte han vil.

Skrevet

Jeg drikker vann, iste og saft.. Må holde meg unna melk og kullsyre, da mini får vondt i magen.. Hvis vi har gjester en lørdagskveld blir det kanskje et glass hvitvin.. =)

Skrevet

Jeg drikker eplenektar til brødmåltider, og vann ellers.

Skrevet

Drakk ikke brus i begynnelsen, for hun fikk luft i magen av kullsyren...men etterhvert kunne jeg drikke brus igjen :)

Drakk minimalt m kaffe, en liten kopp om dagen kanskje? Dette kunne jeg også drikke mer av etterhvert :)

D jeg drakk mest av var vel amme-te, is-te, saft og vann...

Prøvde å drikke en kopp amme-te til hvert måltid...

Skrevet

Nå er eg så heldig at mine ikke har reagert på noe jeg har drukket eller spist.

Eller, minsten reagerte de føste 2 månedene når jeg drakk cola, så da holdt jeg meg unna. Og prøvde meg etterhvert.

Skrevet

Jenta mi reagerer ikke på brus generelt, men drikker ikke mye cola, eller kaffe for den saks skyld.

Men det hun reagerer på er appelsinjuice. Hun hadde ordentlig mageknip etter jeg drakk noen glass til frokost, for å få nok c-vitaminer. Så nå spiser jeg appelsin i stedet, og hun er fin i magen igjen :)

Skrevet

Her drikker jeg det jeg vil foreløpig, å det går bra. Går stort sett i vann og melk hver dag da.. Hender jeg tar meg et glass brus i ny og ne når vi koser oss med film, å da drikker jeg cola og all annen slags brus. Reagerer ikke enda, er snart 2 uker denna gutten vår:)

Skrevet

Jeg drikker masse vann og amme-te, av og til grønn te også. Har nesten ikke drukket brus siden før jeg ble gravid med førstemann for snart 4 år siden...fikk så avsmak på det da jeg var gravid.

Skrevet

jeg drikker brus på lørdager, og kaffe på dagtid, ikke så mange kopper nå som før jeg ble gravid, men det blir noen kopper utover dagen, ja! slutter på ettermiddagen, siden koffeinen går over i mm, så ikke tulla får problemer m å sovne! ellers drikker jeg mye ammete iløpet av hele dagen, den smaker jo så godt! og sara har aldri hatt utrøstlige skriketokter, noe som tyder på at hun ikke får vondt i magen av noe jeg drikker, og at ammete kansjer er lurt! :)

Skrevet

har kun drukket vann og ammete, til nå - snuppa er 3,5 mnd. prøvde meg på både kaffe og pepsimax første gang på nyttårsaften og det har gått helt fint!! tror bare man må prøve seg frem og begrense inntaket litt så går det stort sett greit.... =)

man skal kunne klare seg uten iallefall de tre første mnd vil jeg tro, da er du jo kommet over den mest "kritiske" fasen når det gjelder luftplager =)

Skrevet

Drikker alt utenom kaffe og alkohol (liker ikke kaffe)... I ammeheftet mitt står det at man kan drikke enten

- 2 kopper kaffe og et lite glass cola

- 1 kopp kaffe eller et stort glass cola

Skrevet

Jeg drikker mest vann, men også en del grønn te og av og til kaffe. Men kaffe drikker jeg kanskje bare en el to kopper av i uka. Brus prøver jeg å styre unna siden hun får vondt i magen av det. Drikker også litt jucie og melk, men har aldri drukket mye av det så gjør ikke det nå heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...