♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Hvor lang tid tok det før barnet sovnet? Jeg lurer på om jeg skal skal prøve denne metoden... får ikke gutten til å sovne i sin egen seng... han hyler som besatt. Sovner han så er han våken etter 1 time, og da tror han at han må ha pupp igjen... Vil gjerne ha litt tid for meg selv på kvelden, men det er jo umulig, når det hver kveld ender opp med at jeg må legge meg sammen med han og jeg også da sovner...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 hmmm jeg føler jeg skal være anonym nå,hva er ferber??
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Tror hun brukte en halvtime-time før hun sovnet. Har du gitt han nattpupp frem til dere har begynt med ferber? Vi gikk over til å bare gi flaske med vann om natta. Først ble hun illsint, men så var det greit, og til slutt gadd hun ikke våkne mer for vannet Uansett, så er det veeeeldig viktig å være konsekvent! ikke ta han opp, ikke styr for mye, gå bare inn og vis deg og ut igjen. Etter noen ganger/netter, så har de forstått (som regel) at de bare har å sove, at det ikke er noe å hente liksom. Lykke til!!
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Til anonym: http://www.babyverden.no/templates/Article____4362.aspx
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har gitt nattpupp frem til nå ja, og gjør det fremdeles, har ikke begynt med ferber, men vurderer det nå.. Han sover ganske mye på dagtid og spiser ikke så mye, så jeg vet ikke om han er klar for å slutte med nattpupp...? vet ikke om han får spist seg opp nok på dagtid.. Jeg prøvde å legge han i senga si for noen kvelder siden, da gråt han i 2 timer, var kjempetrøtt men sovnet ikke. Tilslutt ga jeg opp, fordi jeg var trøtt og ville legge meg, og tok han oppi senga vår..
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Med litt rask hoderegning så er han ca 6 mnd nå...? Hvor mye spiser han i løpet av dagen? Får han bare pupp eller får han mme i tillegg? Da snuppa mi var 6-7 mnd hadde hun vært oppe i fulle porsjoner 4 ganger daglig en stund (har vært et matvrak siden hun ble født ). DET er liksom ganske viktig før en begynner å kutte nattpuppen iallefall. Ellers holdt vi og på en stund frem og tilbake med legginga om kvelden med at hun skulle falle til ro selv. Vi har fremdeles noen ganger at hun nekter å sovne selv, men heldigvis klarer hun stort sett det. Hun fant vel igrunnen bare ut selv at hun syns det var godt å ligge og falle til ro selv tenker jeg.. Da er det viktig å se tegnene på at hun vil det, og følge det! Tegn hos henne er at hun virrer i armene mine og finner liksom ikke helt stillingen som er bra nok. Og så sender hun lange blikk mot senga. Og virker ellers litt stressete om jeg kan bruke det ordet.. Sambo bruker mange ganger å legge henne ned i senga og bare sitte ved siden av, gjerne med en hånd på magen hennes. Da sovner hun som regel, men det funker ikke med meg. Så tror det kommer litt an på både ungen og den voksne. Uff, vet ikke om jeg hjelper deg nå, eller bare gjør deg enda mer forvirret stakkars Men tror jeg ville prøvd å få til mat på dagen først, og bare prøvd å lagt han i senga så han blir vant med den på egenhånd gjerne.
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2008 Han er litt over 7 mnd nå. Får grøt på morgen, barneyoghurt midt på dagen om han ikke ligger ute og sover da, halvt middagsglass til middag og grøt igjen til kvelds. Spiser ikke mange skjeene grøt da... så får han pupp innimellom dette...
MathildeC Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Kan det ikke skje at barnet "spiser seg opp" paa natten, og at hvis man kutter ut ammingen da, at de spiser mer paa dagen? Naar de er 6-7 mnd er det jo ikke krise om de er litt sulten, ikke som da de var nyfodt? Dette er bare noe jeg lurer paa selv altsaa, jeg ammer ogsaa fortsatt om natten. Og da spiser hun godt, mens hun ikke spiser mye pupp paa dagen.. Haaper at mer mat skal faa en slutt paa nattpuppen, men ingen tegn ennaa (litt groet til frokost, litt frukt eller middag paa tidlig ettermiddag pluss hel porsjon groet til kvelds, hun er snart 6 mnd).
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Aner ikke, men hørtes jo logisk ut igrunnen.. Men kom akkurat på om de kanskje vet noe, de ammehjelpene inne på ammedebatten...? Skader jo ikke å høre
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. januar 2008 Jeg håper også at mer mat på dagen skal få slutt på nattpuppen, men ingen tegn til det enda nei...
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. januar 2008 Ammehjelpene ja, det var en ide. Skal spørre de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå