Gå til innhold

Dere med jenter i 9 - 10 års alder, ang pubertet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstejenta blir 10 i februar. Jeg synes hun har kommet langt i utviklingen allerede. Svettelukt, små bryster, litt behåring nedentil. Skjønner at dette er tidlig, men det er vel ikke unormalt tidlig? (Er ei flott jente på alle måter, ikke overvektig, atletisk, ca. 140 cm). Flere med jenter som blir fort store? Mensen er vel neste, håper det kan drøye en tid til men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke hva som er normalt, men kusinen min på 11 har hatt "pupper" en stund, iallefall siden hun var 10... også har hun mye kviser...

Skrevet

Jeg har en jente på 10. Hun er ganske høy for alderen, kanskje rundt 150 cm, men ellers atletisk bygd og ikke tykk. Hun begynner også såpvidt å utvikle bryster nå, og det samme gjør flere av venninnene, selv om de fleste ikke er i nærheten ennå.

Så det er nok ikke unormalt, men det ser ut til at de små, lave jentene er senere i utviklingen enn de litt høye (selv om dette ikke er noen regel).

Skrevet

hunner nok noen år foran en del andre...Jobber med 12åriger og synes vel en del av jentene har kommet dit du beskriver datteren din nå:-)

Skrevet

Min mann har ei datter på ti, og hos henne begynner ting å skje.

Svetten har kommet, men resten tror jeg ikke det har skjedd så mye med. Puppene har såvidt begynt tror jeg, men bare såvidt også.

Han fikk beskjed om å informere om mensen her for litt siden, da det var magevondt osv. Lignet litt på menssmerter. Og da kom far: ååååååå nei!! Men den har ikke kommet enda. Jeg fikk den i den alderen, så greit å ta den praten litt før det skjer syns jeg. Og jeg var ikke så tidlig ute med andre ting enn mensen.

Skrevet

Min datter på 11 år har nå begynt fått pupper, men ikke noe annet og hun synes det er litt seint da de andre i klassen har fått det for lenge siden. Jeg gruer meg til hun får mensen, men det går sikkert greit det også håper bare hun slipper det jeg opplevde. Jeg var den første i klassen som fikk det og første gangen kom på skolen og var veldig syk vær gang.

Skrevet

Har ei jente som blir 10 i juni.

Hun er nok litt kraftig, men ikke tjukk liksom.

Hun har begynt med pupper ja. Ikke merka så mye av svette lukt.

Har begynt å tenke på at jeg må sette meg ned å snakke med hun om mensen, ettersom jeg selv var veldig tidlig ute.

Men ikke så tidlig da. Var vel 11-12 år...

Skrevet

Takker for svar. Synes på en måte at det er "rart" at veslejenta begynner å bli stor. Håper hun slipper å være først ute i klassen med mensen... Har ei litt eldre venninne som fikk det tidlig (10). Hun er asiatisk (adoptert), og tror det er sånn at de generelt sett er litt før ute. Men, hun er godt informert derfra tror jeg! Har snakket litt med henne om det, og det hadde nok vært et tema dem i mellom ja!

Skrevet

Jeg hadde c-cup i 5 klasse hehe :) da var jeg 10 år.. Har alltid vært tynn, men utviklet meg tidlig rett og slett. Tror ikke det er unormalt tidlig. Fikk foresten mensen når jeg var 12-13 år, da var jeg den 5 av jentene i klassen som fikk det.

Skrevet

Jeg var tidlig ute med å få pupper selv, husker ikke hvor gammel men var vel ca 10-11 år tenker jeg, mensen lot vente på seg da så den fikk jeg ikke før jeg var over 13 ihvertfall.

Datteren til en kollega av meg er nå 14 år, hun fikk mensen som 11 åring tror jeg moren sa. Så det er nok ikke unormalt å være tidlig ute.

Skrevet

Det må vel bare gå sin gang dette! Håper som dere over her erfarte, at mensen venter litt, selv om det andre er på plass! Takker for svar fra dere og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...