Gå til innhold

Morkakekontroll i uke 32

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg havnet på føden til hastekontroll i går etter at jeg hadde en liten blødning. Har hatt et vanvittig psykisk stress på jobben de siste par dagene, som har gått på lønn og min private situasjon fremover. Jeg har gått med kynnere siden uke 13 og de siste dagene har det vært mange og vonde.

De tok innvendig ul for å sjekke påvirkning av mormunnen, men alt så bra ut der. Legen oppdagen at morkaka ligger for nærme åpningen og jeg skal tilbake i uke 32.

Det var så mye som skjedde, og jeg var så lettet over at det ikke var akutt (trenger ikke sykemelding en gang) at jeg glemte å spørre hva osm ksjer hvis den morkaka fortsatt ligger i veien om 8 uker. Jeg vil så gjerne føde vaginalt og slippe komplikasjoner rundt keisersnitt. Er det det som er vanlig? Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal og tilbake i uke 32,hvis den enda ligger lavt nede så får jeg ikke føde på føderiket men kan føde normalt sa hun,men di vil ha mer oppsikt over deg :) men som regel så stiger den så det ikke er noe risiko,hadde sånn med andre mann og :)

Skrevet

Det høres bra ut. Hadde så enkelt svangerskap sist at jeg blir helt satt ut av småproblemer. Var så voldsomt å bli sent på føden og alt. Fikk beskjed om å stresse ned, men klarte ikke helt det når jeg kom på at "Tenk om det blir keisersnitt". Men nå tar jeg det rolig.

Takk for hjelpa.

Skrevet

samme problemet her. Hvis den enda ligger nede og forann i uke 32 vil de se det godt ann og mest sannsynlig ta ks. Noe jeg IKKE vil:( så får krysse fingra.

Skrevet

jeg var til ul nå, og fikk beskjed om at morkaka lå lavt og måtte sjekke dette litt mer nøye. For hvis den ligger foran åpningen kunne man ikke føde normalt fikk jeg beskjed om. Da måtte det bli ks.

Skrevet

Jeg skal også tilbake i uke 32 av samme grunn som deg. Morkaka ligger litt langt nede;) Dette var visstnok ganske vanlig så tidlig sa jordmor. Når livmor vokser mer fremover flyttes morkaka som oftes mer bakover og man er dermed ute av faresonen. Jordmor var veldig betryggende så jeg er mer spent på UL i uke 32 enn å engste meg unødig foreløpig. Til syvende og sist måtte jeg si til meg selv at bare barnet kommer ut i en hel del og er friskt og raskt så er jeg takknemlig. Tenk alle de andre som ligger dager på føden pga komplikasjoner som dermed fører til blodtap og verre konsekvenser enn keisersnitt...

MEN: Vil absolutt ikke ha keisersnitt. Er livredd nåler og kniver og besvimer idag av blodprøver så.. hehe.. Men er jo glad vi faktisk har UL og kan finne ut av sånt. Tror det kunne vært mye mer traumatisk å komme inn å skulle føde også få kjempekomplikasjoner pga manglende viten..

Så i mellomtiden får vi krysse fingre for at vi går under normalen og at alt går seg til etterhvert som magen vokser! Så lenge den bare er langt nede og ikke blokkerer utgangen er det håp;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...