Gå til innhold

Flere som har menn som må "mases opp" om morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fytti katta dette irriterer meg!

Vi står opp annenhver dag nå i jula, og kj'resten min har vært kjempeflink til å stå opp, og til å finne på ting sammen med mini i jula, MEN han er så treig til å stå opp at jeg må mase i 30 min MINS for å få ham til å stå opp. Han sier at han VIL stå opp, og at han ikke blir sint når jeg vekker ham, men han er skikkelig morgentrøtt, og svarer "JADA!" "Jeg SKAL stå opp" og andre småsure ting når jeg prøver å vekke ham. Det ender opp med at jeg nesten er våken før han somler seg opp av senga, for noen må jo passe på mini inne på soverommet fram til pappaen står opp.

I tillegg blir det en utrivelig tone, som gjør at jeg blir "lei meg" og litt sint, og dermed egentlig aldri får sovet skikkelig uttpå med god samvittighet.

I tillegg er han veldig treig til å legge seg, slik at klokken som regel er både 2 og 3 før han kommer seg i seng om kveldene. Dette må han jo egentlig få bestemme selv, men hvis dette medfører at han ikke kommer seg opp om morgenene, eller at han blir "sur" for bli vekkt, synes jeg ikke at det er greit!

Vi har snakket om dette, og jeg kommer til å ta det opp i dag også, for i dag var det egentlig hans tur til å stå opp, men jeg gadd ikke mase, men akkurat nå måtte jeg bare få ut litt damp her inne...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! Mannfolk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

der beskrev du min samboer perfekt...

Gjest Pusikatt
Skrevet

Hmmm... Hos oss er det motsatt...Jeg som er treg når det er min tur...Stakkars mannen får aldri sove i fred, må alltid vekke meg fire fem seks ganger før jeg endelig klarer å slepe meg ut av sengen. Men så sover han også til i tolv tiden da...Kan bare snakke for meg selv, jeg ØNSKER virkelig å være mer opplagt om morgenen, seriøst, men klaaaarer ikke å sprette opp med en gang jeg blir vekt. Blir vel bedre når vinteren går mot vår...

Skrevet

min samboer har klart å sove fra tre om natta til fem om ettermiddagen. men har røyker, drikker omtrent hver dag og lever på godteri og potetgull

Skrevet

Hehe, menn er menn.

Jeg gidder ikke bry meg, jeg. Legger meg i skikkelig tid selv, og står opp og koser meg med barna om morgenen.

Det er så koselig disse morgentimene med barna puslende rundt meg, kaffekoppen, avisen og dagen som langsomt starter utenfor vinduene :-)

Skrevet

Det er stygt å si det, men det er godt å høre at vi er flere i denne båten;)

Det verste er at vi er hos svigermor, mannen hennes og deres to jenter på 16 og 18 år, men INGEN har stått opp!

Vil tro at "svigerfar" er på jobb da, men de andre kunne jammen meg ha stått opp!

Klokka er HALV TOLV, og det er IKKE ofte vi er her på besøk.

Kjenner jeg blir litt skuffa over de. At de ikke gidder å stå opp for å være sammen med mini. Men det er såååå viktig at vi kommer på besøk, oh han måååå nesten få være oppe kjempelenge om kveldene, for de får jo sååå lite tid sammen med ham, jo!

JA MEN SÅ HUT DERE OPP AV SENGA I HALVVEIS NORMAL TID DA!!!!!

Er ikke vant med at folk legger seg så sent og sover halve dagen etterpå, jeg. I min familie er man i seng før 12, og oppe senest 9 i helger.

Vi skal dra i to-tiden, og jeg VET at det kommer til å bli mas om vi kan være litt lenger, for de har jo nesten ikke fått sett ham jo!

Men, tro meg. Vi DRAR!

Skrevet

Ojj... Nå føler jeg meg plutselig råtten som klager...

Mener du derre særiøst? Hvorfor gidder du? Dette kan jo umulig være et godt forbilde for barnet ditt?

*sender trøsteklemmer*

Skrevet

hmm det er jeg som står opp om morgene her da med gogutn. ca 7 om morgene. samboern får stå opp når hun vil, men hun får ta av seg gutn om natta. er ikke ofte han er våken no da. han sover ifra 20 00 til 7 om morgen. han er nå 11 mnd.

Gjest MyIian
Skrevet

mannen min er flink til å stå opp om morgenen.. men han er flink til en annen ting.. gå å legge seg for å sove "en time".. da må jeg gjerne vekke han i to-tre timer.. og han blir ilsint

Skrevet

Da vil jeg gjerne bestille et lynkurs av deg, til min kjære;)

Det er jeg som tar alle nettene her også, for pappaen får ikke roet ham. Her er bare mamma godt nok.

Mini er snart to år, og er framdeles våken flere ganger hver natt.

Skrevet

Dette gjør gjerne min mann også. Hvis han står opp en morgen, sover han garantert en time eller tre på sofaen i løpet av dagen.

Kjenner jeg synes det er skikkelig white trash! Når barna er våkne skal man være sammen med de, og man kommer seg i seng i normal tid når man har barn!

Sover jeg lenger enn til 10-11 blir resten av dagen ødelagt, for da har jeg gått glipp av så mye tid med mini.

Skrevet

Min kjære våkner først av lillegutt, så hvis han våkner på natta er det gjerne han som går inn til han siden han våkner først...

Skrevet

Haha, sånn er min samboer også, morro:( Not, blir gaaaal!!!

Hehe

Skrevet

Unnskyld meg studentmamma, men mannen din høres temmelig udugelig ut! Har lest noe av det du har skrevet i det siste, og synes han virker frykelig umoden.

Har du vurdert å gi han et kraftig spark i ræva?

Skrevet

Hehehe... Jo da... På noen områder er han på grensen til udugelig, men på mange andre områder er han super! Bare har ikke like stort behov for å "sladdre" til dere når han gjør noe veldig bra.

Forstår godt at det virker som om han er helt udugelig;)

Men, for å legge fram flere sider ved min kjære, så er han flink til å ta mini når jeg er syk. Han er flink til å fortelle at han er glad i meg, og at jeg er pen.

Han snakker aldri stygt om andre, og han er veldig flink til å stille opp når noen trenger hjelp. Han er veldig kosete, og er en mester til å ta oppvasken.

Han ser på det som en selvfølge at vi tar like mye husarbeid, og han er en veldig god pappa for Erlend. Han har tonnevis med tålmodighet når han først har kommet seg opp av senga, og blir aldri sint på mini. Han er veldig flink til å ta med seg mini ut på tur, på besøk til bondegårder e.l. og han er kjempeflink til å være konsekvent, om han så må sitte ved sengekanten i timesvis.

Nå i det siste har mini vært litt vanskelig å legge, og da har han (helt av seg selv) blitt med inn på soverommet, og holdt rundt meg og gitt meg støtte mens jeg synger nattasanger i timesvis.

Han lar meg dra på besøk til venner så ofte som jeg bare vil, og jeg trenger ikke å komme hjem før jeg selv vil (eller mini våkner og vil ha mamma). Når det er min tur til å sove om morgenen (annenhver dag i ferier, og hver dag i helgene) får jeg sove så lenge jeg vil.

Det han er dårlig på er å komme seg i seng om kveldene, og opp igjen om morgenen. Han er dårlig til å huske å informere meg om sine planer før i siste liten, og han er dårlig til å ikke bli irritert og komme med halvsure ytringer hvos han blir stresset, eller føler at jeg somler.

Han er også dårlig på å si nei til ting han har veldig lyst til å gjøre, og jakter og fester litt mer enn det jeg synes er greit.

Så alt i alt mye mer positivt enn negativt, og ikke minst, så elsker jeg denne mannen, og har tenkt å dele resten av livet mitt med ham:)

(Men jeg sparker han forsiktig i ræva hver dag, og han har forbedret seg drastisk siden mini ble født, og blir stadig flinkere...)

Skrevet

Nei, hos oss er det pappaen som er flinkest til å stå tidlig opp. Han tar gjerne med seg minstemann i grålysningen og drar og kjøper avisen osv, fyrer i peisen og lager deilig kaffe til jeg får somlet meg opp =)

Skrevet

Å ja. Det er en gjenganger for diskusjoner/ krangler her i huset! Blir veldig lei av det innimellom. Trodde egentlig ikke en hadde noe valg jeg da... Har en unger, så får en komme seg opp med de om morran! Gud som det irriterer!!!

Skrevet

Ja, gud som det irriterer!

NÅ har han stått opp. For 2 min siden, fordi jeg VEKKTE ham.

Svigermor og tantene har også sovet til nå, så mini og jeg har sittet alene i ei kald stue i timesvis.

Mye vits i å være på besøk her ja... Er det muuulig? Å sove til TO?!?!?!?!

Skrevet

Du får prøve å kommentere for familien hvor lenge dere har vært oppe alene da, før dere drar. Og jeg håper dere ikke utsetter avreisen for deres skyld. Da lærer de jo aldri! Har man besøk av noen med barn, står man opp tidlig!!!

Vel,dette var vel svar på noe annet enn du opprinnelig spurte om, da.......

Men ellers kjenner jeg meg igjen i å ha en mann som ikke står opp om morgenen. Men jeg blir uansett vekt med en gang når jeg hører jenta mi på baby callen, så da står jeg opp. Dvs, jenta mi på 21/2 elsker å ligge og kose en halv times tid i dobbeltsenga, så sånn sett blir det en myk start på dagen. Så står vi opp, mens mannen min purker på.....Men da tar jeg heller et avbrekk senere på dagen, mens han har jenta mi. Og den tida er faktisk viktig for meg, så dette fungerer egentlig rimelig greit.

Skrevet

He, he, akkurat som du skriver om min samboer... :) he he...for øyeblikket ligger han fortsatt å sover...Småen har seg en lur, og jeg sitter på dib :) he he...Snuppa er et skikkelig b-menneske så jeg fikk sove helt til 11.30 da, så skal ikke klage for at jeg måtte stå opp m henne :)

Skrevet

Hjelpes!! Har hele familien sovet te nå???? Skulle ikke dere dra kl 14 da?? Hadde klikka om samboeren min hadde vært sånn altså. Her står han ofte opp med han om morgenene også sover jeg en time til, men det er mest pga at jeg sliter med søvnen ofte om nettene og kan våkne kl 4 og ligge våken te 6 osv mens han sover som en stein hele natta.. Ville heller hatt et godt sovehjerte ja enn å få sove den lille timen på morgenen..

Skrevet

Ja, de sov til 2. Svigermor stod opp litt over ett da.

Vi drar nå. Min kjære har ikke sagt ett ord om å bli lenger heller.

Tror han forstår at det ikke kommer på tale;)

Skrevet

Nei, sånn er heldigvis ikke min mann. I dag tidlig var det min tur til å stå opp, noe jeg holdt helt stilt om i håp om at mannen min skulle stå opp, han husket ikke det nemlig. Så kommer det fra han, "du får 1000 kroner hvis du står opp idag!!" Hehe....hadde gjort det gratis også da, det var tross alt min tur. ;o)

Gleder meg til å sove lenge i morgen og til å dra på shopping på mandag. ;o)

Skrevet

Høres ut som meg det der =P Jeg kunne sovet til 13-14 tida hver dag om jeg hadde kunnet, hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...