Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Jeg er i da 12+ 3 og skal til legen første gang mandag. Min venninne er tre uker før meg i løypa og hun har bestillt fødeplass for mange uker siden og mener at jeg er for sent ute og ikke kommer til å få plass. Hun har en fra før, dette er min første. Men jeg skjønner ikke det helt, alle må jo få en fødeplass? Bor i Oslo så her er det jo mange sykehus selv om Ullevål er nærmest og mest praktisk da. Når bestilte/ bestiller dere fødeplass?
Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Jeg bor i Stavanger og har 2 barn fra før, jeg har aldri bestilt fødeplass. Men har hørt snakk om de som gjør det andre plasser. Kan det være noe nytt som jeg ikke har fått med meg. Jeg er 21 uker og hjelp hvis jeg ikke sko ha en fødeplass liksom,hehehe. Håper noen kan svare.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Jeg er 26 uker på vei, bor i Bergen og har aldri hørt om at man må bestille fødeplass. Drar på haukeland sykehus når tiden er inne jeg og da tar de nok imot meg :-).
NormaJean Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 jeg tipper du vil få vanskeligheter med å få fødeplass i oslo nå. det er kun ullevål og rikshospitalet i oslo og de pleier å ikke ha mere plass nå. Søsteren min søkte i uke 8 og det var fullt.... Aker sin fødeavdeling er lagt ned. Alternativene er Akershus Universitets sykehus og Bærum sykehus tror jeg (ikke fød på bærum, dårlig dårlig sted) Men hvis du er flergangsfødene uten tidligere komplikasjoner går det ann å føde på Føderiket. En underavdeling av Riksen som kun har jordmødre.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Jeg søkte plass på Ullevål når jeg var 11+3. Fikk plass jeg! Men Riksen blir veldig fort full. Ellers er jo både Bærum og Ahus meget gode sykehus i nærheten, men for oss var det viktig å få bo på sykehotellet. Håper du får der du ønsker Vet det blir fortere fullt i perioder når det er babyboom...
Habiba Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 du risikerer og bli sendt ut til akershus sykehus,det ble jeg og jeg var rundt 3 mndr da jeg fikk tildelt den plassen...for riksen og ullevål hadde fult...men søkte meg inn på føderiket og fikk plass der
Sistemann i magen <3 Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Man får vel ikke plass på føderiket om man er førstegangsfødende?... Så da er jo ikke det noe alternativ.. :/ HI: Riksen er nok full for lengst, men du kan kanskje ha en sjans på Ullevål.. ? Uansett - hver dag teller, så om du vil prøve deg på Ullevål så ville jeg ringt legen fortest mulig og bedt han sende skjema til sykehuset.. Lykke til!
Sistemann i magen <3 Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 Ps. Fødeplass får du uansett, men det er ikke sikkert den blir så nærme som du skulle ønske desverre....
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Her jeg bor (romerike) er det legen som søker for meg. På første legekontroll spør han hvor jeg vil føde, og så sier jeg det, og så søker han plass der for meg ) Der man får ultralydundersøkelsen er gjerne der man har fått fødeplass.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Det vanlige er å bestille fødeplass på første kontrollen. Det er legen din som ordner det.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 Bra vi bor i Bergen da dette aldri har vært noe problem. Viste ikke at det var slik det fungerte i Oslo og andre steder. Stakker dere...
<3 qleopatrice <3 Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 Jordmor spurte meg ved første kontroll, om jeg vil på føden eller fødeloftet! Hun sa jeg må bestemme meg innen uke 36.. Det blir uansett SUS, men det er nytt at vi må søke på fødeplass. Slik var det ikke for 3 år siden.. Jordmor/lege søker for deg
2.runner.up Skrevet 5. januar 2008 #13 Skrevet 5. januar 2008 Eg e å bergenser..mn bor rett utenfor Oslo. Sku ønske eg å kunne føde på haukeland! Va hos lege i uke 7 og sa " søk riksen for mg", mn d ble aldri gjort. kom t bake i uke 10. og jeg sa " pokker, då får du søke Ullevåll" men NEIDA! fikk avslag! i uke 10! og ska føde på asker og bærum...vi må nå kjøre driiiiiit langt..mn mn! de virket koselige der!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 5. januar 2008 #14 Skrevet 5. januar 2008 Der det er 1 sykehus trenger man ikke bestille fødeplass, men dersom man vil føde på et annet sykehus enn det man hører til må man søke om fødeplass. I Oslo har man mange sykehus så kan vel være greit å søke kanskje? Jeg søkte når jeg var ca 10 uker på vei og fikk plass der jeg ønsket. Vet det er en del som har fått nei bla fra Riksen så...
mamman t o.a Skrevet 5. januar 2008 #15 Skrevet 5. januar 2008 bor i trøndelag,og slipper også dette med og bestille fødeplass....
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2008 #16 Skrevet 5. januar 2008 Hm.. Det er jeg som er HI. Da er det nok forskjell fra Oslo til andre steder i landet. Vi har hatt IVF forsøk ved Ullevål og da jeg var der for tidlig ultralyd, spurte jeg om dette og de sa det ikke var noe problem. Mulig de ikke vet hva som skjer i andre avdelinger ved sykehuset. Dårlig å si at det ikke haster hvis det faktisk hjør det. Jeg skal jo til gynekologen min for 1. oppfølging mandag, får høre hva han sier.. Men uansett må jeg jo føde et eller annet sted. Og avsanden tl Ahus er 15 min m bil, og til Bærum 20 min. Så det er ikke så stor vits å klage og bære seg. Veldig mange i Norge hadde vært lykkelig om sykehuset kun var 20 min unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå