Gå til innhold

får ikke i han antibiotikaen!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ørebetennelse/ halsbetennelse. hva skal jeg gjøre? høy feber, men blir litt piggere ved paracet. kan dette gå over av seg selv? aner ikke hva vi skal gjøre hvis ikke, alternativet blir vel intravenøst????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 år, ja flytende penicillin

Skrevet

Bruk engangssprøyte ( uten nål) fra apoteket, legg ham på rygg og klem for nesa. Teknikk fra barneavdelingen, bedre enn å måtte sette veneflon iog ligge inne ..

Lykke til !

Skrevet

Rådet mitt er være konsekvent uasett alder. Ikke barnet som bestemmer at de skal/skal ikke ha medisin.

Her har vi vært strenge fra dag 1, nekter hun holder vi fast. Bruker alltid sprøte. Når vi må holde fast(må ikke det lenger fordi hun har skjønt at det ikke er noe valg, hun bare svelger unna) legger vi ene armen hennes bak ryggen og holder andre med venstre handa. Høyre handa bruker i til sprøyta og gir langt bak i munnen. Om hun spytter ut gir vi på nytt. Eventuelt om de spytter el.l hold for nesa, da må de svelge.

Men sliper heldigvis å holde nå siden vi har vært konsekvente.

Skrevet

Har ikke erfaring med medisin og så stort barn (Vår var nyfødt da vi måtte ha 6 uker på antibiotika...).

Men jeg kan jo komme med noen forslag:

Treåringer er smarte. Snakk til ham og si at dette smaker skikkelig vondt, men at øret blir bedre etter at han har tatt de skjeene han skal ta (for han har vel vondt?). Forklar at han MÅ og at dere skal gå på lekebutikken (alt er vel lov når alt annet er prøvd, er det ikke??) og finne noe fint til ham, når han har tatt medisinen og vist hvor stor og flink han har vert.

Kanskje dere har prøvd det allerede.

Liker han tran? Hvis ikke, så kan jo du si at du tar tran og han meisin og så drikker dere begge et stort glass med saft (eller noe) etterpå. begge to "i samme båt", på en måte.

Lykke til, uansett.

Skrevet

har prøvd sprøyte det langt bak i halsen, får det ned, men problemet er at han kaster det opp hver gang!

Gjest Pusikatt
Skrevet

Vår treåring liker heller ikke medisin, og eg har ikke hjerte til å være streng og konsevent. Det vi pleier å gjøre, er å lokke med en te-skje med noe hun liker, etter å ha tatt en te-skje medisin. Hun elsker Sana Sol foreksempel, og når hun svelger medisin, står jeg klar med sana solen, den tar bort medisinsmaken, og er liksom et lokkemiddel. Etter at vi begynte med dette er ikke lenger hostemedisin og liknende noe problem lenger.

Alternativt kan du prøve med en liten skvett brus eller noe.

Skrevet

Har nettopp vært gjennom dette...er fryktelig frustrerede!

Hva om du lokker han med litt sjokomelk etterpå da?

Melk fjerner raskt den fæle smaken. Trenger ikke gi så mye, -vi ga et shotglass med sjokomelk etter vi hadd sprøytet medisinen i munnen hans. (stas bare med glasset,hehe...smarte morfar's ide..:)

Han kastet opp første gangen, men det gikk greit etter gang nr 2. Husk at han er sikkert ekstra trang i halsen og det er sikkert fryktelig vondt for han å svelge nå. Ikke ta medisinen lang baki halsen..da brekker han seg fortere..Vi tok det rett innforbi munnen med sprøyte og når han først fikk det i munnen så svelget han..

Lykke til og god bedring til dere :)

Skrevet

Ps. ville ikke lakt han bakover og truet det i han..ville tro at det ville ihvertfall få han til å spy!

Skrevet

Jeg blandet ut medisin i en flaske melk etter å ha prøvd alt annet. Min var mindre da, så hun drakk fortsatt av flaske, men du kan jo prøve å blande det ut i et glass saft eller noe? Cola? Alt for å få det i ungen. Da gikk det hvertfall ned her.

Skrevet

Sprøyt det inn mot kinnet, så brekker han seg ikke så lett. Deretter løfter du haka opp slik at han ikke får spyttet det ut. Gi han noe som smaker godt etterpå, men ikke la han få det hvis han ikke har tatt all medisinen.

Skrevet

Her har det gått greit men det har altid vert noko godt etter på. Var litt problem med tulla i våres men me blåste i ansiktet hennars samtidig for da må dei også svelge. Nå går det kjempe bra. Men eg har bruka cvitamin etterpå som premie. Tulla er på kur nå grunna brennkopper.

Når dei er 3år så skjønnar dei at dei får noko godt etterpå. Mine barn er kanskje velidg lett å bestikke slik.......? Det funkar på alt her i huset og cvitamin(tyggetab) er det beste dei får!!

God bedring!!

Skrevet

Vi blandet antibiotikaen i en kvart glass oboy...uansett hvor rolig han tok medisinen eller hva vi prøvde, brakk han seg så alt kom opp etterpå...En skuffa lite gutt som ikke fikk "brun melk" lenger etter 10 dager på kur:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...