Gå til innhold

se hit!! ville dere dratt til legen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

rådløs førsegangs!

Jenta mi på nesten 3 måneder har de siste 3 ukene vært helt bom tett i nesen, hverken saltvann, "nesepumpe" eller q-tip løsner opp. Hun sover dårlig om natten fordi hun våkner av at hun er så tett, ikke er det lett å amme henne heller, så hun heletiden må gi slipp for å få puste. Hun har ogå vært ekstremt suttrete i det siste dagene, ikke likt henne i det heletatt!!

Ingen feber.

bør jeg gå til legen, eller er det bare en "forkjølelse"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo fort gjort å ta en tur til legen da, selv om det nok er lite han kan gjøre. Men kan være godt å få beroliget et bekymret mamma-hjerte!

Ellers er mitt beste "tett-i-nesa" tips å dryppe mm i nesa, det har alltid gjort susen på Hedda!

God bedring til lillejenta di!!

Skrevet

Du, gå og kjøp Rhinox nesedråper eller nesespray. Det er lov å bruke det altså. Du må ikke bruke det hele dagen, men på natta vil jeg ha brukt det og før siste måltid om kvelden. Da får hun spise seg mett før hun legger seg og få sove bedre. Hun trenger søvn stakkar, og du og! Det hjelper ikke noe særlig med mm eller saltvann etter min erfaring. Uff da, og dette har pågått i 3 uker.

Skrevet

Hei! Jeg hadde dratt til lege. For å utelukke det ekle RS-viruset.

Skrevet

Lillegutten vår har hatt samme problem de siste dagene. Var hos legen, som anbefalte saltvann + Rhinox. Bruk Rhinok max 4 ganger i døgnet, max 10 dager. Har tatt knekken på tettheten her. Hjelper også å la babyen ligge med overkropp litt høyere enn beina, legg f eks en bok under de to øverste sengebeina, eller et lite pledd under hodet. Da blir det lettere å puste. Morsmelk i nesen hjelper også. Og frisk, litt kjølig luft (pass på kroppstemp.)

Skrevet

Jeg ville også kontaktet legen da.

Skrevet

Jeg dro til legen med samme greiene, da var mini 6 uker.. Legen ba meg kjøpe nesespray og gi det om natta hvis det ble for ille.. Men ikke så ofte som til oss voksne..

Men jeg ringte helsestasjon først før jeg dro til legen, og de ba meg ringe lege.. Legen ble sint på helsestasjonen da det var bare tett i nesa.. Så lenge det ikke var noe feber, var det jo ikke vits i å dra til legen.. Min erfaring ihvertfall.. =)

Skrevet

Jeg skulle til tilfeldigvis til legen selv, og tok m meg lillemor :)

Ble anbefalt å kjøpe Rhinox nesespray, men å begrense bruken mest mulig, helst kun om kvelden før leggetid...

Hevet også sengen m bøker under sengebeina..

Dette gjorde susen for oss...

Ta kontakt m legen dersom du bekymrer deg...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...