fra2til3håpefulle:-) Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Jeg sliter med å få grøt i gutten. Han presser leppene godt sammen når skjeen nærmer seg, tror vi har prøvd fire forskjellige typer grøt nå. Har også prøvd å blande banan og fruktpure` i, men det hjelper ikke. Men får han kun fruktpure´, da spiser han noen skjeer. Noen som har noen råd til meg?
3b@rnsmor-30* Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 har desverre ingen tips.. men har hørt om babyer som ikke liker grøt... vet ikke hva foreldrene har gjort da... men er det mulig å kjøre flest måltider med middag, og hva med velling på flaske??
fra2til3håpefulle:-) Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2008 ingen som har noen råd?
fra2til3håpefulle:-) Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2008 Prøvde litt velling i går, spiste litt. Middag ja, har prøvd det oxo, men stenger munnen da oxo. Skal ikke være lett. Førstemann var stikk motsatt.
Espoir Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Tja, du kan prøve med noe annet, for eksempel potet- eller gulrotpuré, kanskje han liker det bedre. Eller du kan vente litt, kanskje det er for tidlig for ham.
fra2til3håpefulle:-) Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2008 6mnd neste uke. Får forresten kun mme, det pga han sluttet å ta puppen. Og å pumpe seg var et mareritt, kom så lite ut.
fra2til3håpefulle:-) Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. januar 2008 Har prøvd dette oxo. Får vel bare ta tiden til hjelp da.
3b@rnsmor-30* Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 eldste vår ble sånn da han var 8 mnd. plutselig var det ikke mulig å få i han noe som helst av varm mat.. og det ble ikke bedre før han var nesten 1,5 år... vi fikk beskjed av hs at det var greit å gi yoghurt vi da.. så han fikk det med lettkokte havregryn, kli, rosiner og linfrø i. og ellers gikk det i brødskiver.. ikke så variert kost da.. men, men.. jan spiste mye frukt.
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Ta grøt med litt frukt purè på tuppen, det funket her i huset....
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 Hvis han spiser fruktpurè, men ikke grøt, så ville jeg prøvd å blande ørlite grøt i fruktpurèen (lure han litt) hvis han spiser dette, så ville jeg ha tatt i litt mer grøt etterhvert. Slik kan du øke mengden grøt og la han venne seg gradvis til smaken. Er du heldig så spiser han tilslutt grøt med litt fruktpurè og tilslutt spiser han kanskje bare grøt. Har selv en krabat på 5.5 mnd som fullammes og såvidt har begynt å smake litt på grøt og div, så jeg vet jo ikke om rådet mitt funker, men der er jo slik jeg ville tenkt hvis mitt eget barn var skeptisk til ny mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå