Frøloffen & solskinnsbolla Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Trodde at det frarådes å smøre små barn med kremer som inneholder parabener, så da er det jo rart at den A-cremen anbefales så ofte til barn, er det ikke?
Espoir Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Jo, men det er færre enn de fleste andre, og den parabentypen er visst ikke av de verste mht hormonherming. Tror det var noe sånt jeg har hørt/lest ang den kremen.
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Det vil alltid være parabener i kosmetik. Dette for at det skal være en viss holdbarhet på produktene. Ikke alle parabener er farlige.
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Å? I all kosmetikk?? Hm, rart - jeg har flere kremer etc. hvor det ikke står i innholdsdeklarasjonen... trodde det var påbudt å opplyse om alt nå...!! Er du helt sikker på at dette er korrekt?
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Det er ikke alle parabenene som er hormonforstyrrende:o) Husker ikke hvilke som er "farlige" nå på stående fot, men det er ikke sikkert de som finnes i A-cremen er av den "farlige" typen. Hvilke er det den inneholder?
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har hørt at A-cremen FRArådes til barn, fordi huden deres ikke får "puste" tilstrekkelig. Men man hører så mye...., så ikke vet jeg. Sjekk her om parabener: http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=2096
Gjest Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Jeg er ganske sikker da jeg kjenner en som lager kremer o.l. Det stod parabener på deklarasjonen hennes og jeg spurte om hvorfor det var parabener i den. Hun svarte da at det var nødvendig pga holdbarheten. Hvis ikke blir kremen harsk i løpet av kort tid.
fox`y Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 bruker d på begge mine 2 små jeg.har ikke hørt noe om at den frarådes i d hele tatt.mye hysteri rundt alle de kremene syns jeg. 2 åringen tåler kunn a cream så dær har vi ikke noe valg uansett...
lenej :o) Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 tro det eller ei, det der skrev mini.. men det eg hadde skrevet før han tok det bort, er at vi har bare fått anbefalt a-cremen. og brukt den. smurte med den på armene til mini, og eksemen hans er borte nå! men bruker den selv, på meg, i ansiktet, og synes den er super! kansje det er som e-stoffene? at ikke alle er farlige, men har fått det "farlig"-stemplet på seg, bare fordi noen er farlige? som muslimer?
Mamma´n til A og F Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 Ja, men ikke av de "farlige". Før stod de på fy listen til Grønn hverdag, men ble for en tid siden plutselig "friskmeldt". Jeg bruker kremen og er veldig fornøyd
~sjiraff~ Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 Finnes mange kremer uten parabener. Men det er mulig de inneholder annet som sikkert er like ille.. Da det er sagt er det vel en del av parabenene som er "friskmeldte" i forhold til den første advarselen som kom.
mammamamut Skrevet 5. januar 2008 #13 Skrevet 5. januar 2008 Det MÅ ikke være parabener i kremer for holdbarhet! Det finnes hudprodukter på markedet som bruker melkeenzymer og sitronsyre i stedet for parabener!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå