Gå til innhold

hvordan lærer man babyer å sovne av seg selv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

her er det amming og bare amming som viker:/ er så tungvint!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med dette da snuppa var ca 3 mnd: Naar jeg saa hun begynte aa bli troett, bar jeg henne til rommet hennes (oensket at hun skulle laere aa sove i sprinkelsenga paa dagtid). Sang en sang (har en ulik en paa dagtid og paa kveldstid), la henne ned og gav koseklut og smokk. Hun var urolig og smaagraat/klaget litt, men jeg gav ikke opp, siden jeg hadde lest babyer ofte tok 20 min paa aa roe seg og sovne. Saa selv om det virket som om det hadde tatt EVIGHETER og jeg normalt hadde gitt opp for lenge siden, fulgte jeg med paa klokka. Og lo and behold, etter 20 min sovnet hun :-). Jeg fortsatte med dette (hun har tre korte lurer hver dag), og naa trenger jeg bare legge henne i senga, synge litt kanskje, og gaa ut mens hun ennaa er vaaken. Saa sovner hun uten graat. Deilig!

Men: Har fortsatt en del problemer med den siste luren paa dagen, den i 15-16 tiden. Har varierende suksess med den, for da er det noen ganger ordentlig graating, og det orker jeg ikke hoere paa stakkars liten :-).

Leste en bok som "The Baby Whisperer", det var der jeg fikk ideene fra. Har hjulpet meg mye i hvert fall.

Skrevet

her har det gått seg til av seg selv! Han er 2 mnd og sovner endelig med tutten uten byssing og atter byssing!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...