spent08 Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Noen som har tips til hva som er best, evnt ikke bra av madrasser??Tenkte å kjøpe seng på Ikea, men da må jeg også kjøpe madrass der siden de har egne mål, men er usikker på hvordan de madrassene er..var så mistenkelig billig liksom...noen med erfaringer??
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Vi hadde den springfjærmadrassen og overmadrass fra IKEA forrige gang. Var veldig fornøyd med den altså. Men ble litt i tvil denne gangen siden den springfjærmadrassen ikke kan renses. Denne gangen har vi kjøpt sånn allergivennlig madrass fra Svane.
Liten januarspire - nummer 4 Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Den sprinkelsengen jeg har har jeg fått hos mamma, det var den jeg hadde da jeg var liten, så den er altså 18 år gammel og det er en ikeaseng, med 115x55 i mål . Kjøpte en madrass på fagmøbler, den kostet vell rundt 600 kroner, men det er et kjent merke, litt tykkere enn en vanlig overmadrass, som er tilpasset barnet, etterhvert som det blir tyngre vil det synke lengre ned i madrassen siden det skal ligge ganske hardt i begynnelsen. Trekket til madrassen tålte maskinvask, og selve madrassen skulle tørke ganske fort dersom du skylte den i dusjen . Syntes det var bra og rimelig (de hadde flere mål)
Coma Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Hei:) Ikea har endret målene på sengene sine til standard 60x120 :-) Så du kan kjøpe madrass til Ikea -sengene hvor som helst. Det er bare sengetøyet til Ikea som har helt andre mål enn det man får kjøpt på andre steder. Jeg har kjøpt fibermadrass til sprinkelseng på Babyshop, kostet 398,-. Den er ganske kjekk,for man kan skylle den i dusjen hvis den lille tisser i senga f.eks. Eneste jeg har hørt er at man helst ikke skal bruke skumgummimadrass til de små.
Sunniva78 har to små Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Vi har også kjøpt seng på IKEA, og kjøpte madrass også. Kjøpte den dyreste, er vel den springfjærmadrassen det. I tillegg kjøpte vi overmadrass, så da tenker jeg at det ikke har så mye å si at den ikke kan renses... Blir det lekkasje av noe slag skal det mye til at det går gjennom både laken, ullskinn og overmadrass... Vi synes iallefall at den virker bra!
nungo Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Vi hadde skumgummimadrass og overmadrass fra IKEA sist. Jo, de er billige, men vi var godt fornøyde. Babyen er jo ganske lett og trenger vel ikke supre fjerende madrasser, tenker jeg. Vi har heller investert i en god madrass til 4 åringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå