Gå til innhold

Har noen barnet framovervendt i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

innbilder meg at det bare er meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fremovervendt bilstol. Orka ikke styre med noe annet , da vi ikke har bil selv,og setet derfor må ut og inn hvis vi skal sitte på med noen..

Skrevet

Nei, det er dessverre mange flere...

Skrevet

har sete som kan være både forover og bakover. Pleier å ha det bakover, men hvis vi skal bytte bil eller noe setter vi det noen ganger forover fordi det er såå mye enklere å sette det inn forover.

Skrevet

Bare et lite tips til et sete som ikke er så dyrt: ligger stort sett på pris mellom 1500 - 2000 kr, Britax Two Way Elite bakovervendt fra 9 - 25 kg. Enkelt å feste. Det får plass i rimelig små biler slik som Nissan Micra, VW Polo, Honda Jazz, Peugot 306 ol.

Skrevet

vi har setet fremmover...kan stå begge veier. men så tungt å ta ut og inn når d står gale veien.

Skrevet

Vi har lillebror på snart to bakover, ja. Og der blir han så lenge som mulig. Kunne ikke falle meg inn å ha han forover, ikke når jeg vet konsekvensene i en eventuell kollisjon. Det får være så tungvindt som bare det (noe det da ikke er heller), men sikkerheten kommer først, uansett. Og skal jeg være ærlig så skjønner jeg ikke at noen kan velge forover hvis de har sett testvideoer som viser forskjellen på bakover og forover.

Skrevet

Da får vi håpe at om du skulle være så uheldig å bli påkjørt at det skjer forfra da......

Det er jo en 50/50% sjanse det også.

Skrevet

I en påkjørsel bakfra er kraften MYE mindre enn i en frontkollisjon. Og de fleste dødsulykker er fronkollisjoner, ikke påkjørsler bakfra. Så den sjansen tar jeg.

Skrevet

Jeg blir helt sjokket jeg over at folk vil ha barnet sitt i forovervendt bilstol,når en vet og kan se inne på trygg trafikk sine sider hva som kan skje i en kolisjon. Føler vel at foreldre som har dem i forovervendt bilstol er veldig ansvarsløse personer.

Skrevet

Barnet er jo sikret i setet sitt. Tenk på alle de barna som får sitte usikret i bilen, DET er uansvarlig. At noen skal hovere og tro de er bedre enn andre pga hvilken vei barnet dems setter i bilen er utrolig. Skal love dere at ingen av mine barn har hatt det annet enn godt her i livet enda jeg har hatt fremovervendt på alle tre. Tenk heller på alle som blir skadet i hjemmet sitt.... det er mange fler enn de i bilseter..

Skrevet

Einig med fruenga. :)

Eg har det forovervendt, rett og slett fordi det til slutt (jo større ho blei) blei vanskeleg å få tulla mi opp i setet når det stod bakovervendt, blei for trangt.

Skrevet

HAR NOEN BARNET FRAMOVERVENDT I BILEN????

Lær dere å lese a!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hun spurte IKKE om dere har bakovervendt eller om hvorfor man skal ha frem el bakover.

Hvorfor skal det alltid være sånn her. Som vist noen spør ang røyking det...så får de en haug "slutt å røyk" svar...selv om det ikke var DET de spurte om.

djiii...dibberne altså!

Skrevet

Er vel berre å slutte å lese dersom det plager deg så veldig. :)

Skrevet

vi har også framovervendt, maxi cosi... sikker og den er lett å montere av og på.... det er nesten umulig å feste den feil, det er d som gjør den så sikker..

så kan d jo selvfølgelig diskuteres resten...sukk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...