petite fleur Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Bruker jo kokt vann fra vannkokeren til mme. Men har hørt at det kan samle seg kalk i vannkokeren - er det farlig for den lille? Finnes det rensegreier til vannkoker som til kaffetrakter?
petite fleur Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 6. januar 2008 dytter...............................
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Vi bruker ikke vannkokeren, nettopp pga dette....... Bruker en kjele heller, letter å rengjøre den, ja...... =)
jente 04 og 07 Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 dette står i bruksanvisningen, har au skjulte varmeelement.Føler det er mer renslig,men har sikkert ingenting og si.. Avkalkning Kok opp 0.8l vann i vannkokeren Slå av vannkokeren,tilsett 0,4l husholdningseddik(4%).innholdet må ikke kokes. La blandingen stå over natta Tøm vannkokeren og skyll innsiden grundig med friskt vann.fyll vannkokeren og kok op Tøm vannkokeren og skyll med friskt vann Hvis vannkokeren fortsatt inneholder kalk gjenta prosedyren
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Har hørt vannkoker ikke skal brukes til å varme vann til mme og grøt fordi den ikke blir skikkelig ren. ???
♥Prinzessin♥ Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Hvor ofte skal denne eddikblandingen brukes? Og kan jeg bruke 7% eddik? Det er det jeg har hjemme..
petite fleur Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2008 Tusen takk, jente 04 og 07 ;-) Lurer på det samme som prinzessin - går 7% greit? Jeg har også skjulte elementer...Hvis det har noe å si;)
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Har dere kalk i vannet? Det er nemlig sjeldent i Norge at en har kalk i vannet... mye mere vannlig nedover i Europa. Selvfølgelig går det greit å bruke 7%. Den er sterkere enn 4% og virker dermed fortere. Bare husk å skylle godt etterpå :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå