Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kollega som har vært delvis sykmeldt over lengre tid. Når hun har vært borte noen dager forteller hun hvor fint hun har hatt det. Alle besøkene hun har hatt og om show og restaurantbesøk osv. Ja fint at hun koser seg mens vi andre sliter. Er man sykemeldt, så er det vel for å ta det med ro. Ikke sitte oppe halve natten med venniner osv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt stuerent. For alt du vet (vel, bør vite i hvert fall) er hun sykmeldt for sosial angst og har kjempegodt av å komme seg ut på livet litt. Ikke ditt anliggende.

Skrevet

Det har hun ikke, jeg vet hvorfor hun er sykmeldt. Mitt anliggende er det faktisk, da det er jeg som må ta støyten med å organisere vikarer og ta dritt vaktene

Skrevet

Å ja. Hvorfor spør du om du allerede vet svaret, 'a?

Skrevet

Jeg synes ikke det er stuerent!

Skrevet

Jeg svarte bare på det du spurte om jeg. Mitt anliggende er det jo. man er jo avhengig av hverandre på arbeidsplasser og jeg vet at hun ikke har sosial angst

Skrevet

Har dere ikke sjef, avd.leder? Hun/han som bør få "dritt"arbeidet med å organisere. Blir feil hvis man blir sykemeldt og noen sitter og ergrer seg over det, da bør heller leder ta seg av saken...

Skrevet

Mange grunner til at ein blir sjukemeldt. Det kan hende det er stuerent og det kan hende det ikkje er det. Ingenting er svar-kvitt.

Skrevet

Det spørs helt hva hun er sykemeldt for.

Skrevet

En jeg kjenner måtte sykemelde seg av den grunn at hun møtte veggen i den jobben hun har. Måtte også begynne på lykkepillen.

Nå har hun en liten sønn da,men likevel så trengte hun litt tid for å gjøre andre ting en stund. Så hun har gått på kjøpesentre, vasket hus, vært med familie og bare koblet av rett og slett. Noen har behov for det, det må vi respektere. Vi må ikke absolutt vite grunnen for at noen plutselig sykemelder seg,det er ikke alltid like enkelt..

Skrevet

Jeg mener det er den sykemeldtes sak og ledelsens hva man er sykemeldt for.

Jeg har forøvrig blitt sykemeldt for en ting, mens legen oppførte noe annet som årsak(ville ikke ledelsen skulle vite hva det var)...

Skrevet

Njao. Ikke akkurat dagens lure å sitte å legge ut om.

Men....

Har vært der jeg. Flere ganger. Desverre.

Hvor jeg har blitt sm og kunne koset meg hjemme uten større plager der & da, mens andre da har blitt pålagt mine vakter. Også en del mindre hyggelige vakter & gjøremål.

De har blitt irritert på meg.

Fikk faktisk tm tlf fra "sjefen over sjefen", som ikke hadde noe med noe å gjøre egentlig. Hun var råsint. Hadde hørt masse rykter osv.

Jeg var akkurat den gangen i en situasjon hvor jeg ville holde ting mest mulig hemmelig, og alt ble egentlig bare enda mer dumt!

Mi helse, er min sak!

Skrevet

hun hørtes ikke mye syk ut....

Skrevet

Er ikke sikkert hun er sykemeldt for det hun forteller deg. Om hun er psykisk syk har hun kanskje ikke lyst å fortelle dere det og sier noe annet istedenfor.

Mange ting som kan gjøre at man ikke kan fungere i jobben, men at man kan fungere ellers i hverdagen.

Skrevet

Kanskje hun er sykmeldt fordi hun har "vanskelige" kollegaer??

Skrevet

Jeg synes faktisk det er litt tvilsomt å holde på sånn.

Selv om det kanskje ikke stemmer, så gir det ihvertfall inntrykk av at hun egentlig ikke er syk, hvis hun driver å går på byen osv. i sykemeldingsperioden.

Skrevet

og bare til opplysning, ingen andre enn den sm og legen har rett på å vite hva man er sm for,selv ik høyere sjefer. det står ik diagnose på gul og grønn, som er de du skal levere fra deg. og det er opp til henne selv hva hun skal gjøre i den perioden hun er sykemeldt, for det er ikke bestandig det å ligge hjemme er det beste. Gubben min er langtidssykemeldt, og han blir bare sykere hvis han må være hjemme hele dagen, så han er ute og surrer med sitt

Skrevet

Man blir ganske tullete i hodet over å være sykemeldt over lang tid, i tillegg til den fysiske biten, så får man en psykisk nedtur. Hun hadde nok godt av å komme seg ut litt. Det er ikke noe du trenger å henge deg opp i.

Skrevet

Jeg skjønner absolutt hva du mener. Men som flere har poengtert så kan det være andre grunner enn de du tror du vet om til sykemeldingen. Hjemme å slappe av, kanskje å dra på restaurant fungerer fint for henne som avslapning (hadde det glatt gjort for meg i allefall)?

Farlig farvann du beveger deg inn på og ikke minst: er det slik du håper dine kollegaer skal omtale DEG den dagen du blir sykemeldt for noe litt kinkig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...