Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 jeg skal starte i permisjon 28 feb, siste jobbe dag 27... når er jeg tilbake i arbeid da? jeg skal ta ferie i sommer mens samboer tar pappaperm,, har jeg 4 eller 5 uker ( er lærer) når er jeg tilbake.. jeg skal velge 80 % dvs 54 uker perm??? vil det si 54- 6 uker pappa perm + 4 ev 5 uker ferie som blir da 52 eller 53 uker... kanskje tilbake 5 mars 2009... dette ble rotete,,, men kan noen hjelpe meg.. har forhørt meg på nav,,, men de er uder opplæring og kan ikke svare meg....
li75**fødeklar Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Når du går på foreldrepenger har du krav på 21 feriedager, altså 4 uker og 1 dag. Har du ferie tilgode fra i fjor, kan du overføre inntil 14 dager. Eksakt dato for når du skal tilbake i jobb etter endt permisjon er umulig å si før etter fødsel ettersom 3 av de 54 ukene er før termin. Føder du for tidlig faller resterene av disse 3 ukene bort. De fleste Nav kontorer sender vedtak på foreldrepenger etter fødsel, nettopp for å korrigere permisjonsdatoen etter fødsel. Håper dette hjalp deg litt... =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå