Gå til innhold

NÅR MAN VASKER BABYTØY...

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder det da at vaskepulveret er uparfymert, mens tøymykneren ikke er? Har så mye tøymykner hjemme, men ingen uparfymerte.

Holder det at jeg vasker det på 40 grader første gangen?

Kan jeg vaske ullbodyer med vanlige bodyer hvis jeg følger gradene som står på tøyet?

Er det noen som ikke bruker uparfymert vaskemiddel?

Skal jeg vaske håndklær og tepper til baby før han bruker det oxo? Og luer??

Uff, mye og holde styr på......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi he he. Jeg skal i værtfall vaske allt ink håndklær og tepper, ikke ullteppe til vogna da, men helseteppe å sånn og luer. Har tenkt å bruke uparfymert skyllemiddel ja, tror det er viktigere enn uparfymert vaskepulver. 40 grader må da være mer enn nok. Det mmed ullbodyer vet jeg ikke, hadde jeg ikke tenkt på....

Lykke til

Skrevet

Vasker alt til babyen av klær og tepper/sengetøy før bruk. Gjør det fortsatt til første jenta vår og som regel til oss også.

Vi bruker kun nøytral vaskemiddel og skyllemidel til alle oss i familien fra før så den er grei for oss.

Ull skal vaskes på ullprogram mens bomulls bodyer vaskes som regel på 60 grader.

Skrevet

bruker ikke skyllemiddel på barneklær jeg. blir ofte sittende igjen i tøyet...

Skrevet

Jeg bruker det samme vaske- og skyllemiddel som til resten av familien, kjøper ikke inn eget uparfymert til babyen nei...

Skrevet

Jeg bruker uparfymert vaskemiddel og skyllemiddel. Mange i familien min har fått utslett/allergier av skyllemiddel, så jeg lar være..!

Ullbodyene ville jeg ha vasket for seg selv! Husk at ullklær fra bl.a. nøstebarn ikke skal vaskes så mye! Det holder at du tar en klut og vasker flekken med. Renser seg selv:)

Skrevet

Lurt å vaske alt babyen skal bruke, da nye tekstiler kan inneholde en del kjemikalier. Jeg vasker alt av klær,håndklær,kluter,tepper,sengetøy osv.

Ull bør vaskes på ullprogram med ull-vaskemiddel:)

Skrevet

Jenta jeg har fra før har atopisk eksem. Hun reagerte på vanlig vaskemiddel når hun kom til verden, så siden har det gått i uparfymert vaskemiddel og aloe vera skyllemiddel. HUn reagerer ikke på dette..

Vasker alt av babytøy på samme måte også.. Man ser det fort på huden til babyen om den reagerer på klærne..

Håndklær som skal direkte inn på huden ville jeg vasket, men tepper vilel jeg sett an.. Jeg husker jeg fikk et par helsetepper som var helt stive og ekle når jeg tok dem ut av posen, de vasket jeg på 40 grader.

Jeg har vasket bomullsluene, men ikke ull-luene..

Skrevet

Jeg har vasket alt nå fordi jeg gidder ikke bruke tid på det senere;=)

Delilig og vite at det er klart:=)

Har vasket alt på 40/50 grader med nøytral vaskemiddel og skyllemiddel pga vi har en del allergi fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...