Madde/sommergutt:) Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Hei, lurte på om det er noen som kan si noe om hvordan man regner mnd i svangerskapet. Er det gått en mnd fra dato til dato (eks. 4.jan til 4.feb) eller teller man 4 uker som en mnd? (eks. lørdag til lørdag) Fått litt forskjellige svar på dette, så er litt forvirret:)
mammaen til Luca Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Dette spørsmålet har vært oppe flere ganger siden jeg ble gravid. Jeg mener at en mnd er en mnd, altså 4 januar til 4. februar er en mnd. For regner du 4 uker, så er det kun 28 dager, og hvor blir da resten av dagene i mnd av? Kan ikke sette de i mente som vi gjør i matte.. Jeg sier antall uker jeg er gravid, feks er idag 39 uker på vei, men var 8 mnd på vei 7 desember. For de som ikke er innvidde (altså ikke er gravide) er det enklest å skjønne om jeg sier det sånn. Regner jeg 4 uker for en mnd så går jeg 10 uker gravid, og det er for meg en mnd for mye... hihi Ble du noe klokere?
fjollefrua Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 uke 1 - 4 1. svangerskapsmåned uke 5 – 9 2. svangerskapsmåned uke 10 - 13 3. svangerskapsmåned uke 14 – 18 4. svangerskapsmåned uke 19 - 22 5. svangerskapsmåned uke 23 - 27 6. svangerskapsmåned uke 28 - 32 7. svangerskapsmåned uke 33 – 36 8. svangerskapsmåned uke 37 - 40 9. svangerskapsmåned
Madde/sommergutt:) Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2008 hehe, ja sant det da:) Bruker egentlig også bare ukene når jeg sier hvor langt jeg er på vei, men greit å vite mnd også Takker for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå