Gå til innhold

Er det slikt at adoptivforeldre må tjene så-og-så mye for å bli godkjente som søkere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjenner ett vennepar av min mor, begge jobber i kommunen, helt greie jobber , men de tjener ikke mange millioner akkurat. De fikk aldri bli søkere forde de tjente for dårlig. Er det slikt enda, da dette er mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg svarer selv om jeg ikke vet. Men jeg går sterkt utfra at stabil og god økonomi er særdeles viktig hos de som skal adoptere. På søknadsskjemaet må man iallfall opplyse ganske inngående om økonomien sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen som sier at de med inntekt under en viss sum ikke får adoptere.

 

Det som er vktig er at man har en grei økonomi. Og det har man jo ikke hvis man har alt for store utgifter i forhold til inntekter. Og det gjelder både de med høy inntekt og lav inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har akkurat lest at enkelte land har en grense på inntekt. Husker ikke hva grensen var, men den var heldighvis ikke så høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok ikke kun inntekten som gjorde at de ikke fikk bli søkere ;-)

 

Ofte er det flere ting som spiller inn. For alt du vet så kan de ha gjeld langt over hodet eller masse forbrukslån som viser at de ikke har kontroll på økonomien sin.

 

I slike tilfeller der det er et vennepar av en mor som har blitt "avvist" som søkere så ligger det nok mer bak enn det du har hørt. Er ikke alle som f.eks vil gå ut med at de ikke har blitt godkjent av psykologiske grunner eller lignende vet du.

 

Det finnes ingen minimum inntekt, men økonomien må være ordnet. De som ønsker å adoptere må jo ha greit økonomi for det er ikke gratis å adoptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For enkelte land er det en grense for inntekt og formue. Kina har egne regler for dette:

IV. Én av ektefellene må være i fast arbeid. Familiens årsinntekt må være minst 10 000 USD per familiemedlem, inklusive det fremtidige adoptivbarnet. Familiens samlede netto formue bør være på minst 80 000 USD.

Familiens årsinntekt er ikke medregnet velferdsytelser som stønad, pensjon, arbeidsledighetstrygd eller sosialhjelp osv.

 

Dette er regler som kinesiske myndigheter vedtok 1mai 2007

Det er derfor formuen blir regnet med, så en viser at en ikke har masse forbrukslån som anonym skriver:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...