Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin om litt under to uker, og har de siste ukene følt meg i ganske god form. Har mye nedpress og smerter i korsryggen, men bekkenløsningen har blitt bedre. Har følt litt på tidspresset til lillegutt kommer, er så mye jeg skulle gjort og klarer ikke sitte stille om dagen. Er det flere som har det sånn, eller er alle flinke og tar det med ro? Har stått på og vasket i så og si hele dag, kjenner jeg er sliten nå og ble plutselig litt bekymret for baby.. Håper ikke det er skadelig for ham at jeg er helt turbo. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker og styrer om jeg ikke har NOE å gjøre, men ellers tar jeg det heeeelt med ro :P Slapper av så ofte jeg kan :P

Skrevet

Jeg også!!!

det kalles å bygge rede!! Alt skal være klart til babyen kommer... Jeg vasker klær, ordner barnerom, handler inn ting til huset, rydder i skap, bort med julepynt, etc

Sliter meg helt ut!

Tror ikke baby har vondt av det, men det kan jo være lurt at vi snart begynner å samle krefter til selve fødselen?? Er mer bekymret for at jeg skal være utslitt når vannet går, he he

4 uker til termin, men søsteren min fødte 3 uker for tidlig, så jeg forbereder meg psykisk (ikke fysisk, he he) på hva som helst!!

Skrevet

Jeg har vasket alt babytøy, og hele leiligheten, ryddet i skuffer og skap, og alt er helt klart :D Det er har det vært lenge, og rotete blir det ikke heller, for jeg bor hos svigers om dagen siden det er nærmest sykehus :P

Skrevet

Tja, litt både og. Pusler rundt i huset og gjør litt hele dagen, men det går i sakte fart. Er tung og treig om dagen, men gjør man litt nå og litt da, så blir det ikke så verst likevel. Målet er ikke at alt skal være prikkfritt og klart (det blir det jo uansett ikke med tre unger i huset), men "greit nok" og at det viktigste er på plass til babyen kommer, så jeg slipper å stresse når vi kommer hjem.

Tror neppe det er farlig for babyen at man står på til man stuper, men jeg tror det er bedre for mor å ha litt ekstra krefter enn å ha nyvasket kjøkkengulv;-)

Skrevet

slappe av greier jeg ikke. Får ikke sove om natta en gang.

Har 2 barn fra før, og går på skole i tillegg. Har permisjon fra jobb da. 5 dager til termin idag.

Vasker, styrer litt, gjør litt skolearbeid,leiker med ungene osv. Så slappe av; nei. Men tar ting i mitt eget tempo da;)

Tror det viktigste er at du får nok søvn og gjør ting i ditt tempo! Prøv å få noen timer i løpet av dagen da du kun sitter på rompa

Skrevet

Hei! Jeg har termin dagen etter deg jeg:) Jeg er i usedvanlig god form, så holder på som för. Har ei tulle på tre år, så her er ikke noe hvilehjem. Husker da jeg ventet henne , så var alt rent og pent i huset og jeg var godt forberedt og fikk tid til mye hvile. Denne gangen har jeg ikke mulighet til å holde ting så rent og striglet som jeg önsker (blir litt rot av små barn gitt..). Men alle babyklärne er vasket og lagt i kommoden, og det aller meste av nödvendigheter er i hus. Skal gjöre de siste innkjöpene i dag. Så jeg gjör vanlig husarbeid, er mamma dag og natt (tulla ville slutte med både smokk og nattbleie på samme tid, så her er nok å gjöre!). Merker nå som det närmer seg at jeg blir veldig sliten på kvelden. Da er kynnerne hyppige og det murrer både i rygg og mage. Tror nok prinsen vår ikke har vondt av min aktive livsstil, er vel heller jeg som risikerer å ikke få spart opp like mye energi til födsel denne gangen :) Selv om jeg pröver å ta igjen tapt sövn og hvile på dagtid, i uka da tulla er i barnehage.

Lykke til! Vi närmer oss mål nå!!!

Skrevet

Ro? Hva er det???

Står på hodet i pakking og flytting så her er det ikke mye tid til ro og dveling. Men jeg prøver å få meg en lur og litt hvile innimellom slagene. Ikke lett.

Skrevet

hehe.. nei her går det også i 100 hele dagen!! Mye kynnere, svimmel og uggen. Merker etter di værste dagene at kommer litt blod/ brun utflod. Flere som har det sånn? Er det skadelig for babyen?en risikerer ikke føde for tidlig av den grunn vel??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...