Gå til innhold

ang 6 ukers kontroll av mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på 6 ukers kontroll idag, Trodde legen skulle få jounalen fra fødselen tilsendt og være litt oppdatert på hva som skjedde med meg. Men han var helt blank han. Måtte fortelle han alt, han spurte om jeg hadde blitt sydd og det svarte jeg ja på. Sa at jeg hadde mistet mye blod etc og da skrev han ut et blodskjema ark. Ellers spurte han om formen var bra og thats it..

Har hørt av andre at de hadde samtale om prevensjon etc og fått GU undersøkelse. Ble nesten litt skuffet jeg etter denne timen.

Hva syns dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at de har gått bort i fra GU på 6 ukers kontrollen, så jeg tok ikke GU. Det er 2 år siden.

Skrevet

Legen min var som din.

Virket nesten som han lurte på hvorfor jeg kom dit.

"Fikk beskjed på sykehuset at jeg måtte bestille meg time til kontroll" sa jeg. Han svarte vel bare "ok" er noe lignende.

Teite leger.

Skrevet

Får dere ikke komme til jordmoren på 6 ukers kontroll. Det har jeg vært etter begge mine fødsler og de er jo opptatert på hele historien om svangerskap og fødsel, så oppfølgingen er kjempe bra=)

Skrevet

Legen min visste heller ikkenoe om fødselen min da jeg kom, og GU tar de bare hvis du føler du trenger det (at ting ikke føles helt greit der nede).. Følte egentlig timen bare var for å få en resept på noe prevansjon.

Skrevet

Han svikter veldig på å få deg til å føle deg ivaretatt!!

Samtale om prevensjon må du jo initiere sjølv! At han ikkje hadde journalen er strengt tatt ikkje hans feil heller.

Eg trur at seks vekers kontrollen er god å ha for å fange opp dei som har ting dei sliter med eller andre problem/komplikasjoner etter fødselen. For dei fleste av oss er den overflødig med mindre me vil ha prevensjon.

Skrevet

kanskje barre jeg som hadode litt for høye forventninger ang kontrollen... ikke vet jeg

Skrevet

Jeg sier alltid fra når jeg bestiller timen hos legen om jeg skal ha GU også da jeg skulle på 6 ukers kontroll. De må jo vite at de skal gjøre det og vite at rommet der de gjør det er ledig. Timen tar gjerne litt lengere tid da også.

Har allerede sagt fra til legen hvilken prevensjon jeg vil prøve etter neste fødsel og at vi skal snakke mer om det på etterkontrollen.

Jeg syns nesten det er opp til oss å passe på at vi får den behandlingen/prøvene vi vil ha.

Legene har veldig mange pasienter og kan ikke huske på alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...