Gå til innhold

Flere med småbarn som tisser sjeldent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på snart 4 år har begynt å holde seg lenge med tissingen. Idag har han kun tisset en gang. Bruker bleie enda, vil ikke høre snakk om å gå på do. Men har vært slik i 2 ukers tid at han holder seg opptil et døgn med å tisse. Han er i fin form, ingen feber, virker ikke som om det plager ham. Men hva skal jeg gjøre da? Noen med erfaring med dette, eller noen ideer. Har ringt lege og legevakt de gangene det har gått veldig lang tid, de bare sier jeg skal se det an og komme dersom han blir dårlig eller det går mye lenger tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt å svare, da jeg ikke har så mange råd, men dytter litt, sånn at noen kanskje kan svare for deg.

Men drikker han noe særlig i løpet av dagen, da? Jeg har hørt noe sånt som at barn skal ha 4 - 5 våte bleier i løpet av dagen. Og er urinen mørk? I så fall er det jo væskemangel (bortsett fra morgenurinen, som kan være mørk).

Jeg vil anbefale deg å ringe fastlegen, evt helsestasjonen, hvis du ikke kommer gjennom hos fastlegen. De på legevakta kan være litt raske til å avfeie, og har veeeldig mye å gjøre nå pga juleferien. Jeg syns dette bør undersøkes, da det ikke høres normalt ut å tisse så sjelden.

Håper dere finner ut av det!

Skrevet

Det høres ut som om han får i seg folite å drikke. Blæra er ikke stor nok til å romme en døgns tiss. Be om at han blir blærescannet neste gang. kan være lammelser som gjør at han ikke kjenner at blæra er overfyøt. Ikke bra at den tøyes for mye.

Skrevet

Når han først tisser, så kan han tisse hele bleien full og i tillegg renner det over. Prøvde å ringe hs idag, men de tok ikke imot tlf på fredager, typsk det da. Han drikker som han alltid har gjort 5-6 glass til dagen

Skrevet

lille drikker masse vann i barnehagen og mye melk hjemme, samt vann.. hun tisser om morgenen og kvelden.. sjeldent hun må på do midt på dagen. hun er super på å holde seg. prøver å minne henne på at hun må tisse oftere men nej...

Skrevet

Huff, jeg prøver å få ham til å tisse jeg også, men han nekter. Etterpå, sier han. På legekontoret sa de jeg måtte få tatt en urinprøve av han. Men tar jeg den posen på, er jeg sikker på at han ALDRI kommer til å tisse.

Skrevet

hei.dette er helt rart,for dette er akuratt som om jeg skulle ha skrevet innlegget sjøl.vår gutt på 4,5 år er akuratt sånn.(har inlegg om han på 3 til fem år som må bruke bleie som do)han også kan gå 24 timer uten og tisse.i dag gikk han ni timer.og han drikker ganske mye faktisk.vi var tilogmed på sykehuset i sommer da vi er ganske bekymra.og legen sa det rett og slett antgelig er ei psykisk sperre på at han vil ikke tisse,og da greier de holde seg ganske lenge.men jeg og synes de høres veldi lenge ut med så mange timer.men fikk liksom ingen gode råd,måtte bare vente og se om han finner det ut selv.men jeg er ganske oppgitt ja,for hverdagen består liksom av hvor mange ganger har han tissa i dag da.legen sa det burde være i allefall mellom to og tre våte bleier pr dag.synd for dere at dere også sliter med dette,men må inrømme at det var utrolig godt å se at ikke vi er helt alene i verden om akuratt dette problemet.vil gjærne høre mere fra deg,å om du har noen råd å komme med ettervert så er jeg veldig glad for det.

Skrevet

Det er kjipt å ha det slik, men tror også det er psykisk med min også. Godt vi er flere i samme båt. Skal si fra om jeg får noen gode råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...