Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har rydda i Mia's babyklær, nappa ut det lille jeg skal spare på, og sitter igjen med 7 stappfulle bæreposer som jeg vil bli kvitt. Noen som vet om noen gjenbruksordning hvor man kan gi det bort til noen som trenger det? Jeg har ikke plass til å spare på det i tilfelle vi skal ha flere barn og det blir ei jente, det blir jo bare mer og mer! Men guri så liten hun var, det minste i str 44 satt vi og undret oss over. Som de vokser :-) Men som sagt, kunne tenke meg å gi det et sted hvor jeg vet at det ender hos noen som virkelig trenger det. Her samler det bare støv. Hva gjør jeg?
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Min søster skal ha en jente i Mai.. Så om du har lyst til å gi det bort så takker hun sikkert ja til det. Hun har masse klær etter guttungen sin, men de har lilleM arvet. Og det er ikke så stas å bruke gutteklær på jenta si når man endelig har fått en jente! ellers så kan man levere klærne til UFF. eller Østlandsmisjonen, de gir klærne til østblokklandene.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Min far driver jo en del med humanitært arbeid i Romania og der trenger de alltid babytøy og tøy forøvrig....bare å si fra så kan jeg høre med han
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2008 Takk for svar begge to, jeg tenkte mest på humanitært arbeid. (Det er jo også vintertøy i de minste str og sommertøy i de største, så det passer best for vinterbaby.) Prøvde å finne noe på nett, kanskje barnehjem eller noe, men det er vanskelig når man ikke har peiling. Vil gjerne at noen i Romania skal få det, jeg har jo hauger og lass og om de trenger det så er jo det supert! :-) Gir du meg beskjed om han vil ha det Samsyn, og hvor jeg kan sende/levere/kjøre det? Takk skal du ha! :-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Skal se om jeg får tak i han i løpet av helga :-) Babytøy er alltid veldig velkomment! Har jo vært med til Romania 2 ganger selv så vet at nøden der er stor... Her er noen bilder fra julepakketuren jeg var med på i 2002 :-) http://picasaweb.google.no/care4ster/Jul2002 Er ikke med på bilder selv (ser bakhue mitt ved middagsbordet hehe) ettersom det var jeg og David som sto for filming og bilder... Ellers så kan dere lese litt om organisasjonen på www.go-care.org Ser at sidene ikke er oppdaterte etter julepakkeaksjonen, men det kommer nok ny info etterhvert :-)
Millapril Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Wow, dette høres jo ut som et supert tiltak. Kan nok hende det er flere som vil donere. Har jo masse klær og leker som ikke brukes lengre, og det er jo ikke noe bedre enn at noen som trenger det får bruk for det. Det meste er svært lite brukt også.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2008 Flott side, og ikke minst flott tiltak av din far! Kjenner jeg har litt hormoner enda, fikk visst litt rusk i øyet av bildene. Kanskje man får det når man er mor ;-) Men jeg kunne jo sparket meg selv bak for at jeg ikke var en måned tidligere ute, de er jo ferdige med aksjonen for denne gang ser det ut som. Skal jeg heller vente til neste år? Gjør meg ingenting å spare på det når jeg vet at det går til et så godt formål. Her kan man jo pakke ned leker, bamser og alt mulig. Kanskje praktiske ting også som håndklær og pledd? Når man tenker seg om så er det jo så mye man ikke bruker etter disse små, som andre små sikkert ville blitt glade for, ikke minst deres mødre som sikkert skulle gitt de hele verden (som jo vi vil) men ikke har mulighet.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 skal høre med pappa om han planlegger påsketur i år. Har pleid å ha juletur, påsketur og sommertur + trailere regelmessig ned hele året :-) Julepakkeaksjonen er den som er aller mest gøy synes jeg, da kan man lage julegaver til barn i alle aldre. Man kan skrive navn og adresse på et kort man får med og vet om mange som har fått svar fra takknemmelige mottakere :-) Har selv vært med på 7 Julepakketurer (tror jeg det er), hvorav 6 i Kroatia/Bosnia og 1 i Romania. Men totalt tror jeg at jeg har vært på 13-14 turer siden 1993 Men som sagt, regner med at han planlegger flere sendinger nedover...skal hanke inn litt info :-) Og ja! Det er kjempemange fattige mødre med små barn som trenger absolutt ALT
Två små trollungar Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Har nettopp pakket sammen en del klær som Amanda ikke kan ha lenger (de aller minste, som har kommet tilbake etter utlån til en liten jente som ble født i august). Tenkte gå og legge det i kassa til Frelsesarmèn (lettvindt!) men dette høres jo mye bedre ut! Jeg blir gjerne med om det blir noe av!
junibarn:) Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Tips! Babyklær i størrelse 50, passer til "newborn" dukkene. Så til alle dere som har døtre - ta vare på noen av disse klærne til "dukke-perioden"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå