Gå til innhold

Hva kan det være med tunga mi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så vondt oppå tunga. Fra tupen og 3.4 cm innover. Når jeg ser på tunga er de bittesmå "tottene" oppå tunga ytters hovne. Jeg kjenner det godt med leppa også. Det har forværret seg i 3-4dager og er nå så vondt at jeg helst føler for å ha tunga ut av munnen. Prøvde å skylle med sånn munnskyllevann i stad, men da holt jeg seriøs på å dø.

Hva kan dette være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du hatt piercing i tunga? hadde noe lignende ifjor,var grusomt vondt :( men fikk ikke gjort så veldig mye med det utenom å vente til det roet seg ned.. var til og med på legevakta!! Så er litt usikker på hva det kan være :s

Skrevet

Ingen smykker eller hull i tunga nei. Det er skikkelig vondt. Lurer på om ikke hele tunga er hoven også. den oppleves i hvertfall som "grov". Hva sa de på legevakta da?

Skrevet

Jeg hadde noe lignende for en tid tilbake.. de tottene på sidene og foran stod ut, og jeg hadde en brennende følelse.. ringte legevakt.. de sa jeg skulle skylle med vademekum, og se det ann til mandag.. snakka om den der munn, hånd, fot syken..

Skrevet

de visste ikke helt hva det var.. :s men det var veldig ubehagelig kan jeg love deg.. spiste lite og fikk så vidt svelget også!

Skrevet

jeg får innimellom hovne sånne totter på tungen. riktignok bare en eller to om gangen, varer gjerne en liten uke... og gjør skikkelig vondt.

har bare tenkt det er det samme som at man innimellom får sånne hviteblemmer/sår på tannkjøttet jeg. skyld så godt du kan, og prøv å ikke prike så mye på det.

Skrevet

HUff...Håper det går over snart. Lille hadde hån-munn-fot syken i fjor.....synes ikke de ligner de blemme han hadde. Er liksom ikke blemmer - bare forvokset totter (æsj)

Skrevet

blæææh, jeg føler med deg! var faktisk værre enn å ta hull i tunga (den smerten etterpå liksom) ..

Skrevet

Takk for svar. Da er det vel bare å sitte her med tunga på tørk og vente på at det går over.

Er usikker på om jeg tør prøve skylle med noe igjen....

Skrevet

det var det samme her også + at det kjentes ut som jeg hadde brent den/spist veldig sterk mat.. fikk beskjed om å skylle etter hver gang jeg hadde spist.. varte kanskje 3-4 dager sånn litt til og fra.. varierte hvor mange totter som var hovne samtidig..

Håper det går over til deg snart, for det var ikke godt..

Skrevet

Aller best så tar du en tusletur til tannlegen din! Det er de som kan sånt. Har du spist noe som du kan være allergisk mot? Noe nytt?

Skrevet

Nei...tror ikke det. Har spist en del knekkebrød etter jul, men har vel slått fra meg tanken om slitasje *ler*

Dørstokkmila til tannlegen er ekstra lang.....

Skrevet

Hånd, munn og klovsyke. Det er virus og går over av seg selv. Klør du på føttene eller i hendene og?

Skrevet

Håper i såfall det er hånd, munn og FOT syke, men det er nok ikke det.....

Skrevet

hehe.. klovsyke!

nei, dette er IKKE det samme... langt ifra:o)

Ellers så kan jeg si til deg HI at meg og mannen har nettopp hatt det samme..skikkelig irriterende! Det eneste som hjelper er is!

Det gikk over etter 8 dager på oss begge:o)

Skrevet

Du kan jo ringe og be om råd? For er det innom leppene er adressen tannlegen og ikke vanlig lege!

Skrevet

WOW...8 dager....*sukker*

Hadde dere sånn tørraktig sår hals i ca en uke før tunga ble vond?

Jeg har hatt sånn på-nippet-til-å-bli-forkjøla hals i ca 1 uke. Sånn man egentlig bare har noen timer. Det forsvant da tunge vondten kom. Kan det ha noen sammenheng?

Skrevet

Det husker jeg faktisk ikke om vi hadde..men tror ikke det!

Men poden spiste knapt uka før vi fikk det, og gråt da han prøvde seg på enkelte typer mat..

..når vi fikk det etterpå så skjønte vi hvorfor han ikke ville ha mat ja!

Du får leve på is de neste dagene... det er alltid mye verre på kveldene enn morningen..en gos natt søvn gjør susen:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...