:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 var hos legen i dag med småen. han er syk. og hadde vist nok et virus og legen sa vilket men jeg husker det ikke lenger. også sier han "men ikke si til barnehagen at han har dette viruse for det er så smittsomt så da tar de helt av" måtte le litt for han er ganske søtt og sier altid akurat det han mener med stor innlevelse. men har legen deres noen gang sakt sånn? det kan vel umurlig være vanlig?
~sjiraff~ Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Jøss... får man et smittsomt virus så er det jo en selvfølgelighet at man forteller dette til barnehagen. Hva er dette for slags lege da?
Honningmelon Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Hehe, nei det har jeg aldri vært borti gitt. Hvordan syk er han da?
Alba44 Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Det var jo hensynsfullt av han. Not. Syns det var merkelig av en lege å si noe sånt.
ApriIbaby Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Legen vår sier ikke slikt. Han overlater til meg hva jeg sier til bhg så lenge det ikke er noe farlig selvsagt. ER det noe de andre i bhg har nytte av å vite hadde jeg sagt det likevel. Hva slags syk er han?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2008 han er super flink lege! jeg kommer aldri til og bytte. han sa masse ting om gunnar når gunnar var i magen og sente meg til sykehuset for og kjekke det ut. de lo av han. men når han kom ut så var det akkurat som legen min sa. og han sykemeldte meg pga dette og hadde han ikke gjort det så hadde ting kansje ikke godt så bra. han er verdens beste lege. men jeg må innrømme at kommentaren hans var rar
☆Anonymia☆ Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 må si jeg hadde blitt temmelig forbanna om barnet mitt kom hjem sykt på grunn av dette... selfølgelig skal man si dette til barnehagen og holde barnet hjemme..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2008 ett eller ranet virus som går over av seg selv. han kaster opp om natten og er full av prikker. legen sa det gjorde ganske vondt og ha det.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. januar 2008 holder da barnet hjemme, så det er jo ingen som blir smittet pga det han sa,
fox`y Skrevet 4. januar 2008 #10 Skrevet 4. januar 2008 er d ikke rota virus du mener på?? ja d er smittsomt,å ikke så veldig behagelig å ha for de små....
Gjest -<<- Skrevet 4. januar 2008 #11 Skrevet 4. januar 2008 Tjah. Legen vår sier konsekvent at dersom man har viral konjunktivitt - altså den vanligste øyebetennelsen - skal man si til barnehagen at behandling er påbegynt, for hun nekter å skrive ut unødvendig antibiotika og det er mange barnehager som har denne dumme regelen om at behandling skal være påbegynt ved øyekatarr.
fox`y Skrevet 4. januar 2008 #12 Skrevet 4. januar 2008 http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=17595 hær e en link om rota viruset iallefall....
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #13 Skrevet 4. januar 2008 Litt greit for barnehagen å vite om dette da, så dersom flere får det kan de jo berolige andre foreldre med at det er sannsynligvis det din gutt har hatt. Så slipper de å engste seg og sparer kanskje et legebesøk. Veldig praktisk!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 4. januar 2008 nei fox`y det var ikke det viruset. irriterende at jeg ikke husker hva han sa.
rødhette* Skrevet 4. januar 2008 #15 Skrevet 4. januar 2008 Unødvendig antibiotika? Sønnen vår hadde øyekatarr i høst, og fordi vi sluttet med medisinen for tidlig fikk han det igjen... Og han fikk det igjen en måned etter han var frisk også. Så skjønner at barnehagene er strenge på det, jeg, for noen barn plages veldig med det når de først får det.
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #16 Skrevet 4. januar 2008 Hehe,artigkar det;) Det florerer nok av virus i barehagen,både det ene og det andre...Men kan være kjekt å vite hva som går da.
Gjest -<<- Skrevet 4. januar 2008 #17 Skrevet 4. januar 2008 Ja, dønn unødvendig. Øyekatarr skyldes enten virus eller bakterier. Antibiotika tar, som navnet indikerer, knekken på de som skyldes bakterier. Om legen ser at konjunktivitten er viral er antibiotika fullstendig meningsløst, helt uavhengig av din sønns sykehistorie. De fleste leger mener regelen om påbegynt behandling er tullete når dette også kreves for virale konjunktivitter, og de fleste barnehager er heldigvis i ferd med å gå bort fra regelen.
~sjiraff~ Skrevet 4. januar 2008 #18 Skrevet 4. januar 2008 Hyppig skylling med saltvann er like effektiv og så mye bedre for barnet )
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. januar 2008 #19 Skrevet 4. januar 2008 Jenta vår fikk det nå i jula, vi tok det med god håndhygiene og hyppig vasking med saltvann.
grå :) Skrevet 4. januar 2008 #20 Skrevet 4. januar 2008 hehe tipper han fleipa litt med deg:) men skal nok ikke se bort fra at det var en smule sannhet inni der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå