Gå til innhold

Legen sier: "men ikke si det til barnehagen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen i dag med småen. han er syk. og hadde vist nok et virus og legen sa vilket men jeg husker det ikke lenger. også sier han "men ikke si til barnehagen at han har dette viruse for det er så smittsomt så da tar de helt av"

måtte le litt for han er ganske søtt og sier altid akurat det han mener med stor innlevelse. men har legen deres noen gang sakt sånn? det kan vel umurlig være vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss... får man et smittsomt virus så er det jo en selvfølgelighet at man forteller dette til barnehagen. Hva er dette for slags lege da?

Skrevet

Hehe, nei det har jeg aldri vært borti gitt. Hvordan syk er han da?

Skrevet

Det var jo hensynsfullt av han.

Not.

Syns det var merkelig av en lege å si noe sånt.

Skrevet

Legen vår sier ikke slikt. Han overlater til meg hva jeg sier til bhg så lenge det ikke er noe farlig selvsagt. ER det noe de andre i bhg har nytte av å vite hadde jeg sagt det likevel.

Hva slags syk er han?

Skrevet

han er super flink lege! jeg kommer aldri til og bytte. han sa masse ting om gunnar når gunnar var i magen og sente meg til sykehuset for og kjekke det ut. de lo av han. men når han kom ut så var det akkurat som legen min sa. og han sykemeldte meg pga dette og hadde han ikke gjort det så hadde ting kansje ikke godt så bra.

han er verdens beste lege. men jeg må innrømme at kommentaren hans var rar

Skrevet

må si jeg hadde blitt temmelig forbanna om barnet mitt kom hjem sykt på grunn av dette...

selfølgelig skal man si dette til barnehagen og holde barnet hjemme..

Skrevet

ett eller ranet virus som går over av seg selv. han kaster opp om natten og er full av prikker. legen sa det gjorde ganske vondt og ha det.

Skrevet

holder da barnet hjemme, så det er jo ingen som blir smittet pga det han sa,

Skrevet

er d ikke rota virus du mener på?? ja d er smittsomt,å ikke så veldig behagelig å ha for de små....

Skrevet

Tjah. Legen vår sier konsekvent at dersom man har viral konjunktivitt - altså den vanligste øyebetennelsen - skal man si til barnehagen at behandling er påbegynt, for hun nekter å skrive ut unødvendig antibiotika og det er mange barnehager som har denne dumme regelen om at behandling skal være påbegynt ved øyekatarr.

Skrevet

Litt greit for barnehagen å vite om dette da, så dersom flere får det kan de jo berolige andre foreldre med at det er sannsynligvis det din gutt har hatt. Så slipper de å engste seg og sparer kanskje et legebesøk. Veldig praktisk!

Skrevet

nei fox`y det var ikke det viruset. irriterende at jeg ikke husker hva han sa.

Skrevet

Unødvendig antibiotika? Sønnen vår hadde øyekatarr i høst, og fordi vi sluttet med medisinen for tidlig fikk han det igjen... Og han fikk det igjen en måned etter han var frisk også. Så skjønner at barnehagene er strenge på det, jeg, for noen barn plages veldig med det når de først får det.

Skrevet

Hehe,artigkar det;)

Det florerer nok av virus i barehagen,både det ene og det andre...Men kan være kjekt å vite hva som går da.

Skrevet

Ja, dønn unødvendig.

Øyekatarr skyldes enten virus eller bakterier. Antibiotika tar, som navnet indikerer, knekken på de som skyldes bakterier. Om legen ser at konjunktivitten er viral er antibiotika fullstendig meningsløst, helt uavhengig av din sønns sykehistorie. De fleste leger mener regelen om påbegynt behandling er tullete når dette også kreves for virale konjunktivitter, og de fleste barnehager er heldigvis i ferd med å gå bort fra regelen.

Skrevet

Hyppig skylling med saltvann er like effektiv og så mye bedre for barnet :o)

Skrevet

Jenta vår fikk det nå i jula, vi tok det med god håndhygiene og hyppig vasking med saltvann.

Skrevet

hehe tipper han fleipa litt med deg:) men skal nok ikke se bort fra at det var en smule sannhet inni der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...