La Perla Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Fryktelig interessant, sikkert. Jeg var innom for et par dager siden og søkte råd pga tre kviser på vei, som absolutt MÅ være borte innen torsdag, og ihvertfall innen fredag. Fikk tips om tannkrem el. sårsalve, og har nå smurt med sårsalve i 2 dager (har ikke turd å sove med tannkrem ennå). Resultat: Ingen spesiell bedring =( Jeg som hadde håpet på i i det minste bare fremstå som dum, de to dagene og ikke både stygg/ekkel og dum (OG tjukk!.....blir tjukk også, for jeg klarer ikke å la være å spise sjokolade). jaja.
snartmammapåny Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Var det senest innen i dag den måtte være borte? I så fall kommer dette rådet litt sent... Men til nestegang du har en kvise som bare MÅ bort. Ta deg en tur til en hudpleier;)
La Perla Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2008 Neida, de må bort innen torsdag neste uke. Men jeg har ikke tid til å gå til hudpleier, så jeg må klare meg med ulike kjerringråd. Kan hudpleiere få dem fort så raskt altså?
snartmammapåny Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Ikke prøvd hudpleier selv, men har hørt skryt om at de har noen magiske behandlinger. Tenkte å teste det ut bare jeg får tid;) Så du har en uke altså. Selv bruker jeg en slik anti kvise stick. Slik som skal tørke ut kviser. Den er blå, tror den er laget av guarnier (eller hvordan det skrives;)) Den tar somregel kvisene i løpet av noen dager. Så og reklame for et reseptfritt legemiddel man får på appoteket. Kanskje det kan hjelpe deg. Lykke til iallefall, kviser er noe dritt!!
La Perla Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2008 OK, takk, jeg skal se om jeg får tak i en sånn stick i morgen.
Nina & gogutten Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 tannpasta fungerer her i huset, bare husk på att den skal inneholde zink... tex solidox, frisk pust... (hehe fra en som prøvd alt) Att gå til hudpleie er ju bra, men da må man huske på att gå dit en uke før, pga att man kan se ut som en prikkete rødblemmete.... ja... De har ju sånn ultra bra lampe som ser alt av orenheter i huden.. Ellers så skal du ikke trykke på kvisen med fingrerne dine pga bakterier.. Ta to q-tips og klem med dem, etter det så ta på tannpasta.. Gjør gjerne vanndamp hjemme, og sitt over med en håndkle på hodet så du samler all damp i ansikt, (koke vann og hell i bolle, husk på att ikke være før nære vannet pga kjempevarm damp, vil ju ikke brenne seg..) Kjøp engangs ansiktsmaske fra vita-butikk.. De har litt førsellige til en billig penge, ok, alle kanskje ikke virker men med damp og ansikts-skrubb i tillegg så blir det hvertfall bedre på meg...
Nina & gogutten Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 jeg har sånn bentinox(eller hva den heter) kvisekrem fra apoteket, synes ikke den virker så godt som de sier, men har ikke hatt den på hver eneste natt heller da... jo, ville bare si att damp åpner porer slik att produkter kommer bedre åt og att huden elsker det.. veldig bra.. Vet ikke hvorfor, men jeg har alltid litt honung i, føler jeg blir myk og så er det en sånn behagelig duft... den der garnier blåa lille tuben virker ikke på meg.. alle er vi førskellige.. Har aldrig hatt noen kviseproblemer, men etter jeg fikk barn å amming så blev vel mine hormoner helt gale... =( Men har fått diane p-piller som skal hjelpe på da. Men må først slutte amme helt før jeg går på dem...
La Perla Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2008 Oj, takk for gode råd. kanskje jeg prøver med litt damp før jeg legger meg, og muligens litt tannkrem. Jeg har heller ikke vært plaget med kviser, men nå når jeg for EN gangs skyld absolutt IKKE må ha det, får jeg tre stykk midt i fleisen. Sukk.
Supermamm Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 Kjøp Basiron på apoteket, det er et middel laget for å motvirke kviser i motsetning til sårsalver og tannkremer: )
Nina & gogutten Skrevet 4. januar 2008 #10 Skrevet 4. januar 2008 jisses..hvorfor skrev jeg bentinox før da??? mente basiron.. hehe
Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 4. januar 2008 #11 Skrevet 4. januar 2008 Jeg synes at den tetreolje-sticken som selges på Body Shop fungerer bra. Ingen mirakelkur, men hos meg "modnes" kvisene fortere og tørker ut. Føler at tetre-olje fremskynder prosessen eller noe. Tørket ut moluskene på sønnen min også, så et eller annet må det være med den oljen... Lykke til!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. januar 2008 #12 Skrevet 4. januar 2008 Smør på tannkrem når du legger deg om kvelden. Det tørker ut og er ikke farlig. Jeg har prøvd det med hell mange ganger oppigjennom årene:-)
litakine og Theodor Skrevet 4. januar 2008 #13 Skrevet 4. januar 2008 basiron er for langtidsbehandling av folk med problemhud, og tørker ut huden, så problemet kan bli verre. Vask omreådet ofte, kjøp et serum/en maske hos hudpleier - som du bruker hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå