Nelly79 Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Noen som har erfaring med dette? Gjennom hvilket selskap, hviken bil og er du fornøyd?
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Det kommer helt ann på hvordan bil du leaser, hvor mye du har i egenkapital, hvor langt du skal kjøre, hva du skal bruke bilen til og om det er privat eller firma leasing. Er det firma får du igjen momsen. Er det privat så kan jeg si det at det er veldig dumt.Av den enkle grunn at man som regel for en etteregning ved innlevering av bilen, og at man ikke får trukket av momsen så da kan man heller ta et billån med restverdi. (jeg jobber som bilselger)
Nelly79 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2008 Takk, sabo prøver å overtale meg til leasing og jeg skjønner ikke helt poenget med det..
LizzyG Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Kommer helt ann på bilen. Vi har som private leaset en bil og tjent penger på det, men det er veldig sjelden.
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 På helt generell basis: Det har lett for å bli vanvittig dyrt! Også mange firmaer som dropper leasinavtaler på firmabiler nå, det er langt fra lønnsomt lenger.
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Lizzy - JA, det er MEGET sjelden. Enten det ,eller så har de som har tatt inn bilen gjort noen feil med tanke på takst og gjenkjøpsverdi. Det forekommer faktisk ganske ofte!
LizzyG Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Det var en varebil, og de kan man lease i 10 mnd. Og på de 10 mnd mente bilbutikken at bilen hadde tapt seg nesten 100 000 kr så derfor fikk vi kjøpt den ut ganske billig og solgt den til en høyere pris. Men personbiler får man jo ikke kjøpt ut etter 10 mnd på den måten.