Nelly79 Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Noen som har erfaring med dette? Gjennom hvilket selskap, hviken bil og er du fornøyd?
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Det kommer helt ann på hvordan bil du leaser, hvor mye du har i egenkapital, hvor langt du skal kjøre, hva du skal bruke bilen til og om det er privat eller firma leasing. Er det firma får du igjen momsen. Er det privat så kan jeg si det at det er veldig dumt.Av den enkle grunn at man som regel for en etteregning ved innlevering av bilen, og at man ikke får trukket av momsen så da kan man heller ta et billån med restverdi. (jeg jobber som bilselger)
Nelly79 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2008 Takk, sabo prøver å overtale meg til leasing og jeg skjønner ikke helt poenget med det..
LizzyG Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Kommer helt ann på bilen. Vi har som private leaset en bil og tjent penger på det, men det er veldig sjelden.
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 På helt generell basis: Det har lett for å bli vanvittig dyrt! Også mange firmaer som dropper leasinavtaler på firmabiler nå, det er langt fra lønnsomt lenger.
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Lizzy - JA, det er MEGET sjelden. Enten det ,eller så har de som har tatt inn bilen gjort noen feil med tanke på takst og gjenkjøpsverdi. Det forekommer faktisk ganske ofte!
LizzyG Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Det var en varebil, og de kan man lease i 10 mnd. Og på de 10 mnd mente bilbutikken at bilen hadde tapt seg nesten 100 000 kr så derfor fikk vi kjøpt den ut ganske billig og solgt den til en høyere pris. Men personbiler får man jo ikke kjøpt ut etter 10 mnd på den måten.
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 Når vi leaser ut en bil så tjener vi kanskje 10.000,- på bilen. I tillegg så får vi igjen en bil etter 36mnd (som oftest) som ser skikkelg shabby ut, for folk behandler ikke det som ikke tilhører dem på samme måte som om de skulle eid det! Men som kakao sier her, mange firmaer kutter det ut grunnet dårlig lønnsomhet!
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #10 Skrevet 4. januar 2008 Det er sant, men det å overdra bilen til leaser er egentlig ikke lov, for der er det MANGE penger å hente om man spiller kortene sine rett!! Så om folk som jeg leaser ut bil til ber om å få kjøpe ut bilen til gjenkjøpsverdien, så kan jeg ikke si ja til det, da taper jo jeg de pengene! De får en billig bil og selger med stor gevinst. Så dere var heldige Lizzy *S*
Tanta til Prille Skrevet 4. januar 2008 #11 Skrevet 4. januar 2008 Det er faktisk lov å kjøpe ut bilen du har leaset. Jeg leaser bil og skal kjøpe den ut etter tre år. Dette var ikke lov for private før, men det er det nå.
LizzyG Skrevet 4. januar 2008 #12 Skrevet 4. januar 2008 Overdra bilen, vi må jo det når vi kjøper den ut da? Vi kjøpte den bare ut etter den korteste tiden av det det er lov.
~sjiraff~ Skrevet 4. januar 2008 #13 Skrevet 4. januar 2008 Lønner seg vel sjeldent på privatbasis. Men da det er sagt så har vi regnet på det i forhold til vår bil. Og vi hadde faktisk spart penger på det. Men vi kjøpte en bil som det bare baller på seg av feil med. Bruker vanvittig mye penger på reperasjoner, men har ikke råd til å bytte den ut heller nå som vi har kjøpt hus..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå