Gå til innhold

gravid med tvillinger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og samboeren prøver å få til en til...vi har en nydelig gutt sammen..han er egentlig tvilling...så samboeren er redd jeg skal få tvillinger nå...det vill han ikke ha..det blir for mange syns han noen som har opplevd dette??er det stor sjangs for at jeg blir gravid med tvillinger igjen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel en stor sjangse for at du kan bli gravid med tvillinger ja! Samboern til venninna mi har tvilling søstre, og de skulle hatt tvillinger nå på 1år, men mistet den ene! Så ja, er vel en 50/50 på at du kan få tvillinger:)

Skrevet

er en sjanse ja...men da er du bare heldig....=)=)

Skrevet

Arveligheten til å få tvillinger følger kun jenter, og ikke gutter. Så er ikke noe større sjangse til at dere skal få tvillinger...

Hilsen ei med tvillinger..

Skrevet

jeg har 4 stykker i familien som har tvillinger 1 søskenbarn å 3 tanter på mamma sin side

Skrevet

Hei ! Jeg er selv tvilling og var derfor litt nysjerrig på om jeg selv fikk tvillinger. fikk beskjed av legen at det kun er kvinner som er barere av tvillinggenet og at det " hopper " over en generasjon .. det vil si at jeg får ikke tvillinger, men mine jentebarn kan. dette stemmer ihvertfall hos oss, min mormor var også tvilling !!

Skrevet

alle "kan" vell få tvillinger i grunn??

Skrevet

Jeg har bestandig hørt at det er 3. og 4. ledd som har størst sjans for å få tvillinger. I familien min er det tvillinger i nesten alle ledd oppover, og mamma fikk ikke, så da jeg ble født hadde de sagt på sykehuset at "denne lille tulla får nok tvillinger!" Jeg har 2 barn fra før, mistet èn i MA som var alene inni der, og nå prøver vi igjen. Så det er veldig spennende:) Jeg må innrømme at jeg håper vi bare får èn nå siden vi har 2 fra før,- men vi tar selvfølgelig imot det som kommer med åpne armer:)

Også skal de nevnes at mannen min er tvilling også da...

Skrevet

Jeg har lest som de andre at det selvfølgelig kan ha med en arvelig faktor å gjøre om man får tvillinger. Men høye kvinner har større sjans enn lave, og tvillingfødsler øker med alder. Finnes sikkert flere komponenter som spiller inn. Og det kommer også ann på type tvilling, eneggede og halvidentiske er ikke arvelig, mens toeggede er arvelig.

Skrevet

alle kvinnene som har fått tvillinger i familien min er veldig lave;)

Skrevet

jeg har sagt helt siden forrgie tvillingsvangerskap at vist jeg skal få flere barn blir det helt sikkert tvillinger igjen.jeg er høyere og krafigere en gjennomsnittet, jeg har toegga tvillinger, jeg har toeggede tvillinger i en strak linje, og ja føler rett og slett at jeg har veldig stor sjanse for å få det igjen. Men hønemor på spå siden sier jeg kommer til å få bare en til. "håper" litt at det stemmer selv om jeg ville blitt umåtelig stolt og glad for å få 2 til!

Villemo! er det ditt virkelige navn? min datter har fått det navnet! Jeg elsker det!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...