Gå til innhold

andre med familiemedlemmer med alkoholproblemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har det,det gjelder min svigerfar,skulle gjerne snakket med andre i samme situasjon..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har en onkel og en annen nær slektning som er alkoholikere. Onkelen min er temmelig ødelagt som menneske. Snart uteligger om ikke noe mirakuløst skjer. Den andre jobber fullt, har kone og venner. Ingen som ser problemet annet enn vi som ser ham nesten hver dag og vet hvor mye alkohol som forsvinner derihuset.

Jeg skjønner bekymringen, men selv har jeg for lengst gitt opp å skulle redde disse. Voksne folk får ta ansvar for sine egne handlinger og når de skjønner ting selv og ber om hjelpen min skal jeg gjøre alt jeg kan. Fram til det skal ikke jeg leke redningskvinne, det klarer jeg ikke. Jeg har kontakt med den andre (derfor jeg ikke vil skrive hvilken slektning) og så lenge han er edru er jeg og familien min på middagsbesøk og har jevnlig kontakt, men når han tipper over og blir møkkings tar jeg mann og barn og går. Enkelt og greit.

Skrevet

svigerfar har hatt problemer med alkohol i større eller mindre grad siden ungene hans ble født,men det siste året har det tatt helt av.. 3 store sprekker siden oktober 2 innleggelser,og 4 selvmordtrusler...

saken er at svigermor ikke orket mer og kasta han ut og nå er han på sofaer rundt omkring helt til folk blir lei... huff

Skrevet

OI, føler veldig med svigermora og mannen din! Trist å se faren sin sånn gitt.

Folk som huser ham tar ansvaret fra ham og over på seg selv! Han må ta ansvar for seg selv og så lenge han får lov til å sløve og la andre ta seg av ham vil han ikke skjerpe seg. Vet akkurat hvor hjelpeløs han må være nå, men han kommer ikke til å slutte med det før han må. Nesten ingen gjør det når de har latt seg synke så lavt. Folk som truer med selvmord vil ikke dø, de vil ha hjelp, men dere kan ikke gjøre dette for ham, han må leve livet sitt selv...

Skrevet

ja jeg vet....

han må finne veien videre selv...

og han ser ikke det som er viktig i livet sitt.. småen og nestemann som kommer i mai feks..

sambo gidder ikke plukke han opp mer og krangler med meg som involverer meg... jepp jeg vet det er dumt...

men han har visst fått antabuss nå da,svigermor ringte nå,får håpe det hjelper..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...