Gå til innhold

Dere som har barn med Atopisk eksem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags olje bruker dere når der bader dem?

Har selv fått anbefalt oliven olje av legen min. Flere som bruker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker badeoljen til babyline jeg, men kanskje vi skal prøve olivenolje istedet?

Har du noen andre gode tips eller? :)

Skrevet

vi bruker aderma exomega badeolje. Fikk anbefalt balenum hermal (? eller hvordan det skrives :P) av legen, men syns den var skikkelig dårlig. Da vi gikk over til aderma exomega badeolje og krem, så ble han mye bedre.

Skrevet

Bruker ikke olje.

Bruker Aderma krem til å smøre han med

Skrevet

Gutten min er veldig plaget, men er nå igang med intensiv behandling, masse kremer og phenamin på natten.

Legen min mente at oliven olje var like greit å bruke som noe annet. Billigere også. Så jeg bruker nå det da. Men lurte på om hva dere andre med eksem barn bruker.

Tja, tips? Det går jo på ting du sikkert har hørt om. Ikke parfyme i noe som babyen har på seg, ikke ull rett på kroppen, ikke for tette klær (dette kan føre til at babyen svetter og da klør mer), hvis du ammer er det greit å være moderat med tomat, sterk krydder, citrus, nøtter og sikkert mer, men det er sånn ca....

Hvor ille er det med din lille? Hehe, flink til å rime jeg!

Skrevet

Ok, jeg har fått beskjed av legen om å alltid bruke olje i vannet hans. Vann i utgangspunktet vil tørke ut huden, så det er vel litt uheldig når barnet har eksem. Men med olje i vannet vil huden bli mykere....

Men det kommer sikkert an på hvor sterkt angrepet barnet er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...