Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang jobb og sykepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som ekstravakt på sykehus og har gjort dette i flere år og har dermed ingen fast stilling. Lurer på om jeg stiller med rettigheter til sykepenger da? Har aldri vært sykemeldt før, men føler at nå orker jeg ikke mer pga vondt i korsryggen. Jobber på en tung pleietrengende post!!! Uff, jeg synes det er vaskelig å spørre om sykmelding, men....

Lurer også på hvordan man eventuellt vil regne ut hva jeg har krav på av sykepenger, da lønnen min varierer mye mnd for mnd?!!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kun betalt for vakter som er avtalt i perioden som du sykemeldes for. Har du ikke avtale om noen vakter får du ingen sykepenger.

Skrevet

DU FÅR SYKEPENGER!q!!

Det anonyme skriver over her er tull. Du får betalt for de vaktene som er avtalt med arbeidsgiver for de første 16 dagene av sykemeldingsperioden, som er arbeidsgiver sine dager for sykepengerbetaling til deg. Fra den 17 dagen er det Nav som betaler. Som vikar og med varierende inntekt får du et gjennomsnitt av inntektene din fra de fire siste mnd.

Gå til fastlegen din på mandag, få deg sykemelding. Lever den til arbeidsgiver, be de sende sykemeldingen og inntektsopplysninger om deg for de fire siste mnd, samt at de må fylle ut et skjema- men dette skjemaet vet arbeidsgiver alt om.

Og for all del - må du forlenge sykemeldingen pga helsa - så forny den!!

Hilsen en annen vikar på sykepenger

Skrevet

Takker for svar. Nå ble jeg litt mindre bekymret. Jeg får får ringe legen til uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...