Hera83 Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Sf-målet mitt var 15 cm i uke 12+3 og 19 cm nå i uke 17+3. Jordmor mente det enten var to eller at jeg hadde kommet lenger. Var bare en på tidlig ultralyd, så det slo hun fra seg. Men hun trodde at jeg var lenger på vei. Livmora var oppe ved navlen, noe den vanligvis er i uke 20. Andre som har opplevd dette og enten fått forskjøvet termin eller fått samme ul-termin som menstermin?
Galskapens overhode Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 trenger ikke stemme det.. Mine mål har vært 23 cm ved uke 20+0 27 cm ved uke 24+0 31 cm ved uke 28+? 33 cm ved uke 30+1 Langt over det grønne normalområdet.. Men kun en normalt stor gutt i magen.. Men kan jo hende at du bærer 2 eller er kommet lenger
Blå-Rosa+spire! Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Enten har du kommet lenger eller så har du kanskje mye fostervann, jeg ligger langt over streken, har gjort det hele tiden. men er bare en stk baby, hehe.
mamman t o.a Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 jeg var 15 i uke 5 jeg... for jeg har stor og framliggende livmor sa både de på sykehuset og jordmor... så trenger ikke være det nei...
*Super*Mamman* Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Jeg hadde symfysemål på 25 cm i uke 16. Legen trodde jeg hadde kommet lengre, men fikk bare fremskyndet terminen med 5 dager etter UL i uke 19. Hvor stort dette målet blir, kommer ikke kun ann på bebien,men mye på hvordan er " bærer barnet", og hvordan livmoren ligger i kroppen. I alle mine tre svangerskap har jeg ligget langt over gjennomsnitet i disse målene, men ikke fått noen store barn , kun på 3200, 3320 ved terminen.. Men mulig du er kommet lengre på vei altså, og / eller at det er flere der inne:)
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 5. januar 2008 #6 Skrevet 5. januar 2008 Jeg lå langt over kurven i starten på svangerskapet men har nå flatet ut og ikke vokst på lenge. Nå er jeg nesten nede på den mørke grønne streken. Baby skal etter sigende være god og rund som ulmannen uttalte. Så jeg tror det kan variere litt. Det er jo snart ul for ditt vedkomne da, så da får du sikkert svar ) Spennende da, tenk om det er to!! Lykke til.
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 5. januar 2008 #7 Skrevet 5. januar 2008 Hei Jeg hadde også høye SF-mål på forrige kontroll hos legen og det ble nevnt mulig tvillinger og at jeg hadde kommet lenger. Men da vi en og en halv uke senere var på UL var det bare en der inne og terminen ble flyttet en hel dag... Det har ikke alltid noe å si med andre ord. Har hørt at det har vært vurdert å kutte ut måling, fordi det er så stor forskjell på folk at det ikke er vits.
*Mamma-i-Mars* Skrevet 5. januar 2008 #8 Skrevet 5. januar 2008 kan hende bebien har ligget langt oppe under målingene, da kan de som tar målet bli lurt
Trultemora er presseklar!! Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Behøver ikke være hverken tvillinger eller stor baby når en ser på SF-målet! Jeg har stort SF-mål og jeg har bare 1 normalt stor unge der inne! Grunner til høyt SF-mål kan være bla stor livmor eller masse fostervann!
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har også høyt sf-mål, og ble sendt på vekstestimering, men det viste en baby helt på normalen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå