♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 jeg må virkelig få gjort noe med søvnen til snuppa...hun er straks 11 måneder og våkner opp til 20 ganger HVER natt... har tenkt til å prøve freber, men synes den er litt hard....hehe... finnes det derfor en mildere måte...??? andre tips taes også gjerne i mot....)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Jeg vet ikke alt om ferber metoden men en middelvei må vel finnes. At babyen aldri skal gråte er vel utopi men nå snakker man selvsagt om de eldre enn 6 mnd. For vår gutt på 9 mnd så hadde vi også problemer med at han våknet 5-10 ganger etter at han var lagt. Vi kom inn i en dårlig karusell hvor vi tok ham opp og endte opp i stuen hvor han fant roen. Vips så hadde vi ingen voksenkveld og tilbrakte kvelden med å bysse, synge og kose. Og mnd tidligere la han seg helt greit og sov hele natten rundt. Så vi måtte slutte med å ta ham opp og det var tøft i starten. Når han våknet gikk vi inn, ga smokk, kos og gjerne en sang. Han hylskreik og viftet med armene for å bli tatt opp. Så sa vi natta og gikk ut. Lot ham grine i max 5 min, ofte var det ikke gråt men skriking som sa "Ta meg opp!". Første kveldene varte det gjerne 20 min men det gikk raskt framover. Nå har vi kanskje en oppvåkning, noen ganger så bare sutrer han, finner smokken selv og sovner, andre ganger må en av oss inn, gi ham smokk, sier god natt og så sovner han raskt. En stor forbedring. Tror det er ekstraservice som å bli tatt opp, vann osv som må bort. Vet ikke hva jenten deres krever av service men det er gjerne der det ligger. Lykke til!
torch Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Ofte når små barn våkner så mye og så hyppig som det du skriver om her, så er det stor sannsynlighet for at de er inne i en periode hvor separasjonsangsten er sterkere. De går ut og inn av faser med dette hele tiden, og jeg tviler på at det blir noe bedre av å ikke trøste barnet, det virker litt ulogisk i mine øyne. Sønnen min var mye våken om nettene i perioder, men det ga seg rundt ett års alder. Jeg har hørt mange andre også si at nattesøvnen blir bedre når barnet bikker året, så da er det kanskje noe i det. Har dere prøvd å ta henne opp i senga deres, slik at hun kan sove med dere? For oss var det, sammen med bæring i sele en løsning. Vi bar i sele om kveldene, når vi ikke klarte å roe ham i sengen og hadde ham i sengen med oss om natten. Det gjorde at alle fikk sove istedet for at tre stykker skulle være søvnløse over lang tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå