krepsen75 Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 har jentene mine arvet pco fra meg? Jeg unner dem absolutt ikke den skjebne...
Mrs. icsi og småen Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Jeg fikk beskjed om at det nok desvere ofte gikk i familier, ja... -Etter at jeg fikk konstatert pcos (polycystisk ovariesyndrom), falt mange brikker på plass for mamma også, så hs oss har jeg nok arvet det, ja.. (se eget forum om dette) Men når en er OBS på det, kan en også ta hensyn tildet, tenker jeg. Jeg har aldri fått noen hint om hva det var før jeg fikk den brutale bedkjeden. Får jeg en datter kommer jeg nok til å være obs, spesielt fra puberteten.. Men de trenger jo ikke få det likevel, da.. Lykke til..
lillepixie Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 Pco kan absolutt være arvelig.. de tror også at forhold i fosterlivet kan spille inn.. jeg og mamma har hatt mye av de samme problemene etter at jeg ble voksen og begge to har hormonelll ubalanse med lange sykluser og brunt blod i stedet for friskt under mensen osv..men begge to har heldigvis blitt gravide da:) jeg venter en gutt i mai.. jeg vil fraråde allle med pco eller de som tror de har det å aldri begynne med prevensjon som undertrykker eggløsning(p-sprøyte f.eks), det gjør bare vondt verre!! gikk på dette i mange år uten å vite at jeg hadde pco, aldri vært så dårlig form.. trodde det var noe alvorlig galt med kroppen min. vil også si at det er ekstremt viktig med et sunt kosthold, masse vann og litt mosjon hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå