Gå til innhold

Blir igangsatt mandag

Anbefalte innlegg

Skrevet

-pga at barnet allerede er ganske stort, har vokst veldig mye siste 14 dagene. Jeg er førstegangsfødende, og selvfølgelig veldig spent på hva jeg skal gjennom.

Har lest endel innlegg, virker som mange er så negative til igangsetting og det er jo ikke så gøy å lese når det er det som venter meg.

Noen som har gode erfaringer? Vil gjerne høre :)

Jeg er i uke 36 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Null erfaring,men ikke hørt noe negativt om det og jeg kjenner flere som er blitt satt i gang.. Hvor stort er barnet da? Uansett får du ha masse lykke til. :)

Skrevet

Takk for svar Sissel84. Vet du hvor lang tid fra igangsetting til barnet har vært ute, til de du kjenner?

Skrevet

hvorfor blir du satt i gang i uke 36??

Skrevet

Fordi barnet allerede er ganske stort (står i innlegget)

Skrevet

hvor stort da?

Skrevet

Jeg skal også induseres på mandag men jeg har da gått 1 dag over termin. Synes det er rart at de induserer deg pga av at barnet er stort allerede i uke 36, når man kan føde barn opptil 5 kg vaginalt. Har du sikker termin da eller?

Skrevet

Jeg kan heller ikke fatte at du blir satt i gang så tidlig...selv om babyen nå er stort så betyr ikke det at han er moden nok.

Men harregud du lyger jo ikke her men synes det var rart

Skrevet

Jeg lyver ikke nei, men skrev dette innlegget for å høre om andres positive erfaringer om igangsetting, IKKE for å diskutere barnets vekt, om dette er sant eller ikke osv.

Fint om dere leser innlegget ordentelig!

Skrevet

Men harregud vi må vel få lov å spør litt?

Skrevet

Hei. Det er ikke bare positivt å bli satt i gang. Jeg ble det sist og det endte i haste ks. Ikke så veldig hyggelig opplevelse. Denne gangen fikk jeg valget mellom ks og vanlig fødsel. Jeg spurte om jeg kunne få planlagt fødsel, altså bli satt i gang på et tidspunkt. Hun svarte at jo da, men at jeg måtte være oppmerksom på at det å bli satt i gang ofte fører til ks. Dette fordi man starter prosesser i kroppen på en unaturlig måte. Jeg skal føde på riksen og har vært der til samtaler flere ganger angående dette.

Bare så du er oppmerksom på at det fort kan gå den veien. Lykke til!!!!! Blir nok kjempekos og møte babisen :)

Skrevet

Men du.....jeg har også hørt positive opplevelser om igangsetting altså ;o) At ting har gått veldig fint for seg.

Skrevet

Rosalille, takk for svar!

Nei jeg har vel skjønt at det ikke er barebare for kroppen å settes igang, men dette er overlegens bestemmelse og da får jeg bare stole på de hvitkledde på mandag....

Lykke til til deg også!!!

:)

Skrevet

Min igangsetting gikk bra :o) selv om det var veldig intenst! Jeg fikk en viss tid på pressriene, og det klarte jeg å holde meg innafor (ellers hadde det blitt ks). Det går så bra skal du se ;o)

Skrevet

Jeg kjenner mange som har blitt igangsatt, og det har alltid gått fint! Har en veninne som jobber som jordmor, og hun har forklart meg at minuset ved igangsettelse er at det oftere ender i haste ks enn en fødsel som starter naturlig.. Men hun ville likevel ikke valgt å føde et barn på 5 kg. hvis det er alternativet. Håper det var til litt hjelp..

Skrevet

Ja jeg er kjempetakknemlig for svarene jeg får, suger det til meg....dere skjønner sikkert jeg er spent!

Men: hvis jeg ikke er moden i det hele tatt på mandag, for det sjekker de jo først, hvor lang tid kan det da ta før alt er overstått?

Skrevet

Det kan ta opp til 3 dager hvis man ikke er moden, for da settes det inn tabletter i skjeden for å modne mormunn og disse settes med x antall timers mellomrom. Dette fikk jeg til info når jeg var på sykehuset og de sa at jeg var heldig som var moden og litt åpen for da ble det fødsel på meg på mandag og at jeg da slapp å kunne gå i opptil 3 dager.

Og ja alt dette blir sjekket når du kommer inn på føden. Jeg skal begynne med ul, regner meg at det er for å sjekke ståa med mormunn og åpning visuelt siden det er snakk om å ta vannet hos meg.

Lykke til så får vi se hvem av oss som blir mamma først på mandag :-)

Skrevet

Ja guri du blir også satt igang mandag!!!

Hvilket sykehus?

:)

Skrevet

Jaaa jeg blir mamma da gitt, hvis ikke vårherre viser meg litt nåde å starter meg hjemme da *hytter med neven til himmels*

Jeg skal føde på Levanger sykehus :-)

Må si du har fått vanvittig lite informasjon fra sykehuset du skal føde på og om alt som skal skje, når jeg tenker på at det er igangsettelse på mandag for deg. Det hadde jeg tatt opp med dem der jeg da altså, for man er jo i totalt uvisse da jo om alt som skjer og det må jo være helt jævelig. Er du ikke ekstra nervøs?

Hvor skal du føde da?

Skrevet

Jo klart jeg er nervøs, derfor det er godt å få svar, råd og vink her!

AHUS er stedet som gjelder på mandag, så jeg får bare sette min lit til at jeg kan få en grei opplevelse av alt.

Hadde vært veldig ålreit å hørt fra deg når alt er overstått for din del, siden vi skal gjennom det samme, samme dag :)

Skrevet

Skal finne deg når jeg har kommet meg hjem så vi kan sammenligne erfaringer og opplevelse av induseringen :-)

Lykke til! :-)

Skrevet

Jeg blir også satt igang mandag. Kjenner flere som har blitt det og det har gått veldig fint, selvom jeg heller ville at fødselen kunne ha startet av seg selv....

Jeg var til kontroll på sykehuset på fredag, er moden og har 1 cm åpning, så håper det går greit!

Masse lykke til!!!!

Skrevet

Lykke til jenter, så håper jeg at jeg hører fra dere begge!!!

Klem :)

Skrevet

Jeg ble også igangsatt forrige fødsel, men det var etter vannavgang.

Var ikke noe positiv opplevelse, en time etter at dryppet ble satt hadde jeg rier med 1-2 minutts mellomrom uten at det var noe åpning i det hele tatt. Ble satt igang kl 09.00 og det endte opp med hastekeisersnitt kl 19.00 på kvelden for det var fortsatt ingen åpning og jeg var totalt utslitt.

På samtale med jordmor før vi skulle reise hjem ble jeg fortalt at jeg ikke måte grue meg for å bli gravid igjen for en riene ble helt annerledes når de startet av seg selv sa hun. Er høygravid nå og denne gangen blir det planlagt keisersnitt på meg, tenker med grøss og gru tilbake på sist gang og kunne på ingen måte tenke meg det igjen.

Men dette oppleves jo forskjellig fra person til person, veit også om noen som det har gått veldig bra med etter igangsetting.

Så jeg ønsker deg masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...