mamma`n til nurk Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 Jobber på uteavdeling i barnehage, og nå etter jul har jeg en smule bevegelighetsproblemer.....Tung og stor mage som såvidt kan bli skviset inn i termodress, klarer nesten ikke å få på meg sko, og når jeg endelig er ferdig påkledd og går ut, er det vanskelig å vandre frem og tilbake mellom plassene barna leker. (Stor uteplass i skogen) Og i tillegg er jeg som oftest alene ute i et kvarter/halvtime til nestemann kommer ut pga opprydding etter frokost og påkledning av barna. Skjer det noe da, er jeg fullstendig hjelpesløs! Klarer ikke å løpe for å redde noen fra å ramle ned fra et tre, klarer ikke å løfte opp noen som har falt, dra dressen over støvlene deres etc.... Uff, mye syting dette her! Føler meg mer som en byrde enn hjelp på jobb. Jeg har heldigvis to dager i uka på en vanlig avdeling, og der går det fortsatt greit da vi bare er ute en time eller to iløpet av dagen. Skal prøve å få flere "innedager", men hvis det ikke går..... Har lite lyst til å sykemelde meg. Noen som har erfaringer med tilrettelegging av arb. oppgaver i barnehage? Noen forslag til evt andre ting å gjøre på jobb??
melkekua™ Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Synes du har holdt ut lenge jeg ) Du har vært kjempeflink! Jeg jobber selv i barnehage, og ble 40% sykemeldt når jeg var 23 uker. Det ble for stor belastning for kroppen. Styrer gjorde så godt hun kunne med tilrettelegging, men det er måte på hvor mye man kan gjøre det i en barnehage. Synes du skal gå for flere innedager hvis du føler at det vil hjelpe deg, det skal styrer ta hensyn til! Styrer har plikt til å følge deg opp ;o) Jeg ble forresten 100% sykemeldt 1 mnd etter jeg hadde blitt 40% sykemeldt. Klarte ikke kle på meg, termodressen ble for liten.....og jeg klarte ikke hjelpe barna. Dessuten har vi handicap do på jobben, den er egentlig litt høy for meg, så du kan tenke deg jeg hadde skikkelig problemer når jeg gikk gravid med stor mage der. Den hadde også sånne håndtak på sidene som ikke går an å dra opp, så det ble det jo enda vanskeligere for meg. Hvis du synes det blir for tungt så sykemelder du deg, du syter absolutt ikke!!! Noen ganger må man høre på kroppen sin! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå