Gå til innhold

Facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

for faen. Ikke fjesboka, andletsbokji, tryneboka eller noe som helst annet. Det er såååå last year, for å si det som en homse med høy håndledsvrikkefaktor. Det er folka på trikken i fjor sommer som høylytt diskuterte facebookbekjentskaper mens de insisterte på fjesboka *fnis* for å signalisere sin ironiske distanse til det at de likevel deltok i hypen.

Så det så.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe:-) Som stor facebookentusiast må jeg si meg enig

Skrevet

Nå er "last year" bare noen dager siden da, så jeg forbeholder meg retten til å være høyst ubevisst og lite moteriktig hva som er korrekt å kalle ting nå.

Dessuten er jeg av den dølle typen som liker å bruke norske varianter av engelske uttrykk (norsklærer), så helt uten ironi vil jeg fortsette å kalle det tryneboka.

Så det så!

Skrevet

Merkenavn, ikke uttrykk. Pretensiøst, pretensiøst - det ble kapret av Grünerløkkens hippeste, beklager.

As for the rest - "last year" og slikt - er jeg i teorien enig, men ignorerer det grundig i praksis. =)

Skrevet

Jeg liker fornorsking av engelske ord, noen iallefall, uten å være fanatisk. Snøbrett og fjesbok passer meg bra, uansett hvor inn eller ut eller feil det måtte være. Hva folka på trikken i Oslo snakker om, bryr meg ikke, den kommer ikke hit, og takk og pris for det. He he...Distansen til hypen er nokså stor her ute i skogen uten den berømte boka...

Skrevet

Jeg kjenner ingen på Grunerløkka, bor i pottitland;-)

Skrevet

Fjæsbog sies det her. Synes igrunnen det høres mer ut som en slags avansert søndagsmiddag.

Skrevet

Feisbukk. Basta bom.

Skrevet

Som den norsklæreren du er, så vet du vel at tryne og fjes betyr to forskjellige ting på engelsk. Direkte oversatt blir facebook-fjesbok eller ansiktsbok. Snoutbook derimot...da har vi trynebok, gitt. Så du bomma nok litt på fornorskinga di.

Jeg går for facebook, får gysninger av fjesbok.

Skrevet

willemo;

du altså, nå lurer jeg fælt her, hvor er du egentlig fra? mistenkelig språkføring ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...