Gå til innhold

EL og graviditetstest hos lege!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

GODT NYTTÅR, DAMER c,")

1. Noen andre enn meg som ikke merker noe til EL???

Jeg aner ikke når fordi jeg verken får EL-slim eller kjenner stikkinger... Blir litt redd for at jeg ikke har EL i det heletatt. Har lyst til å ta prøvingen rolig uten EL-testing og temp.måling...

2. Er testene til legen mer følsomme enn CB???

Var hos lege 2. desember i forbindelse med noe helt annet enn babylaging. Jeg nevnte at vi prøver og han insisterte på å ta en test. Den var, som jeg trodde, negativ. Syklusen startet 12. desember, EL i uke 52 og IKM 9.desember. Han testet altså en uke før IKM.

Håper noen kan svare!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rettelse; IKM 9. JANUAR!

Skrevet

Jeg merker ingenting. Vi hadde prøvd noen mnd uten hell,så jeg prøvde med el-tester. Tre mnd på rad har jeg kun fått negative tester. Så jeg skal til legen i midten av januar for å finne ut om jeg overhodet har el. Hva som skjer derfra, aner jeg ikke. Men du er ikke eneste som ikke merker noe til det, hvis det var noen trøst da...

Skrevet

Jeg har også testet etter EL omtrent hele forrige syklus uten å få positivt utslag...skal prøve på nytt denne perioden, men hvis jeg ikke får utslag denne gangen heller tror jeg at jeg tar en tur til legen...

Skrevet

Hei! Jeg merker heller ikke EL, og har prøvd å finne den flere ganger med strimler fra billig-test, men uten positivt resultat. Dersom du har regelmessig menstruasjon kan du gå ut i fra at du også har EL. Du må bare finne den...Testene fra CB skal være lettere å tolke. Skal selv prøve disse denne pp.

GT hos legen skal visst ikke være mer følsomme enn de vi får kjøpt på apoteket. Så sant de ikke måler hcg i blod. Det kan vel forekomme at en tester positivt så tidlig som en uke før IKM, men tror det kan være litt tidlig. Prøv igjen litt nærmere IKM du! Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar!!!

Nå har jeg shoppet diverse CB på Vitus og venter spent til onsdag morgen. Sovet mye de siste fire dagene og har litt rar følelse i lysken og nedover fremsiden av lårene!

Klem -

Skrevet

Jeg merker ikke når jeg har el, men jeg fikk utslag på eltestene sist gang vi prøvde.

Skrevet

Jeg merker ikke når jeg har el, kjenner det ikke, men kan merke det av og til på utflod. Har brukt ekstreme mengder med el tester men ble så lei av å ikke finne el at jeg sluttet. Har mensen hver måned med 33-34 dagers sykluser, håper jeg har el.

Skal til legen i februar og sjekke. Du må til legen i den perioden du skal ha el, så tar han blodprøver og måler hormonnivå, det er vist noen spesielle hormoner som setter igang el og de kan han sjekke nivået på.

Ellers kan man gå til gynekolog. For to år siden var jeg på gyn på volvat og da så jeg min egen el og egget som svevde der inne! S¨håper jeg fortsatt har el!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...