Gå til innhold

Akkuratt kommet hjem fra legen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla har nå fått medisiner for astma.

Føles litt skummelt dette.

Noen med erfaring med astma hos små barn?

Tulla er 1 år om 2 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør en liten dytt mellom husarbeidet her. =)

Skrevet

Ja, min datter hadde barneastma, hun fikk diagnosen da hun var ca. 9 mnd, og hun ble frisk i 4-årsalderen. De første årene brukte vi sånn kolbe med flutide og ventoline, pluss forstøverapparat.

Det går jo greit, men hun var veldig ofte syk (de er mer mottakelige for luftveisinfeksjoner), og veldig mye slapp og sliten, spesielt da hun var baby, da var hun sen med den motoriske utviklingen.

Men de sier jo at hvis man får det når man er så liten, er sjansene store for at de vokser det av seg, og det skjedde heldiogvis med vår jente. I dag er hun 10 år, veldig frisk, og sprekere enn alle andre barn jeg har sett som er på hennes alder.

Håper din jente også vokser det av seg.

Skrevet

gutten min på 18mnd fikk også dette for 2 dager siden, han er mye syk og vi var på sykehuset for å sjekke magen hans da legen spurte om han var mye syk og sjekket han for mye annet også ikke bare magen reiste også hjem med astma medisin. Håper virkelig dette hjelper sånn at han får det bedre, håper det hjelper for jenta di også!

Skrevet

Lukas på 2 år har og fått astma medisin etter x antall luftveis infeksjoner.

Har vært dårlig ca en gang i mnd i vinter mnd siden han var 11 mnd + at han ble innlagt da han var ca 3,5 mnd..

Endelig tok en lege oss alvorlig og sjekket han skikkelig...

Får ventoline og flutide som han skal innhalere.....

Skrevet

Takk for fine svar.

Men jeg lurer på en ting.

Vi fikk flutide som hun skulle ha hver morgen og kveld, og så fikk vi ventoline som hun skulle få ved behov.

Men legen sa ikke så mye mer enn det, og på apoteket sa dem at når hun trengte og få ventoline så skulle vi alltid gi henne flutid og så ventoline fem minutter etterpå. Selv om hun allerede hadde fått flutide den dagen. Stemmer dette? Hvordan gjør dere det?

Og hvordan vet jeg at det er stort nok behov for at hun trenger ventoline?

Uff.. Dette er vanskelig føler jeg. =/

Skrevet

Min eldste hadde også astma da hun var 1-2 år.....nå er hun 4 år og helt fin, har vokst det av seg heldigvis......hun er svært sjelden syk.

Skrevet

vi gir ventoline først og så flutide etterpå....og når han har behov for ventoline så gir vi han kun det...

Ventolinen gir eg når eg hører at han blir tung i pusten.

Bra dere sa det om å drikke etterpå...har ikke fått beskjed om det i hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...