Gå til innhold

dattera mi har fått brennkopper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ikke vært hos legen, men hun fikk de i jula var da på besøk hos søstra til typen og mannen hennes ( de er begge leger derfor jeg ikke har vært hos fastlegen) fikk da brulidine kremen som skal smøres på 2 ganger om dagen, lurer da på om jeg skal smøre oppå skorpa eller om jeg skal ta av skorpa på en måte.. Ella hadde en bak øret som holder på med å gå bort nå, men ett skikkelig brennkopp sår bak på ryggen.. skal jeg fortsette som jeg gjør ved å smøre oppå skorpa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er det beste å la skorpa sitte på til den ramler vekk av seg selv. Under får da huden tid til å gro, så slipper hun åpent sår. Min jente hadde det for noen uker siden, og vi smurte med Brulidine, plastret og var nøye med håndvask. Jeg brukte bomullspinner til å smøre med, kun et sår i slengen for å unngå å spre dritten videre...

Skrevet

takk for tipset =) da lar jeg det bare være som det er og fortsetter med kremen.. :)

Skrevet

Da jeg hadde brennkopper fikk jeg beskjed om å smøre oppå skorpen. Hele familien må være supernøye med hygiene, det smitter noe dyrisk!

Hvis hun er gammel nok til å forstå det så forklar henne at hun IKKE må ta på såret og ta seg andre steder. Kan bli ganske vondt hvis det sprer seg til rompa/tissen og sånn har jeg hørt...

Skrevet

Mener man skal bløte opp skorpene med vann/saltvann slik at kremen kommer rett på bakteriene....

Skrevet

Var hos legen i dag med dattera mi grunna at brennkoppene kjem tilbake heile tida, har holdt på sida september. Da sa legen til meg at eg skulle vaske vekk skorpa. Nå har ho det i bleie området, har hatt det der heile tida.

Eg har bruka bacimycin på dei men endte opp med penicilin nå sida det ikkje gjer seg.

Skrevet

I min bok står det:

Behandlingen er å løsne skorpene med klorheksidin eller annen antiseptisk løsninf for så å smøre med bakteriedrepende krem.

Skrevet

Hm... her var mye forskjellig som ble sagt... hehe=)

Men da syns jeg ihvertfall du skal høre på dem som har en bok, og ikke meg som var på legevakta (inkompetente folk!)

Skrevet

Du kan også se på nett,Impetigo heter det på latin.Der står det også understreket at det er viktig å løsne skorpene fordi bakteriene er under.Ja,av og til kan de faktisk være ganske så inkompetene;)

Skrevet

Stakar lille da!

Får gi henne en klem:p Da ordner alt seg, hihi=)

Men du kjære Elise.. Nå syns jeg det er på tide at vi treffes igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...