Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 ....At han har planlagt å ta fra den nye dama si deres nyfødte datter... Får å starte fra begynnelsen er historien sånn som dette: x'en min ble sammen med ei "venninne" fra barndommen som jeg ikke har hatt mye personlig kontakt med de siste årene. Men vi har felles venner og møtes ganske ofte. (må legge til at jeg ikke er uvenn med x'en min og at det ble slutt etter vi hadde blitt enig om det) Etter at de hadde vært sammen i 2 mnd ble de forlova og så gikk det en mnd til før hun ble gravid. Under graviditeten virket han positiv inntil ca 1mnd før fødsel, han brukte utrykk som "drittungen","den spyflua" osv når han snakket om sitt ufødte barn. Så fikk de baby like før jul og jeg ringte får å gratulere begge. Etter noen dager fikk jeg en maill på jobben om han måtte snakke med meg og kom til å ringe meg samme kveld... Når han ringer meg gir han utrykk får at han er veldig missfornøyd med sin kommende fru og nybaktemamma. Han sier han har 3 alternativer: 1) kaste henne ut og risikere at han ikke får se sin datter før rettsaken er over. 2) spille på hennes noe turbulente fortid og mene at hun ikke egner seg som mamma. 3) La henne bo der til hun er ferdig og amme og søke foreldre rett da med grunnlag for at hun er "psykisk ustabil". Han hadde snakket med advokat og fått lagt frem på sølvfat hvordan han kunne ta fra henne foreldre rett. Hva gjør jeg?? har jo kjent henne lenger enn han men har ikke så mye kontak med henne... Dette er jo helt sykt han har laget en PLAN!!!! herregud... jeg er målløs.... trenger virkelig hjelp!!!!
-Hengebuksvinet- Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Han er nok ikke spesielt snill mot henne, når han uttrykker sånne tanker overfor andre. Og tenk om han "kjører henne", ved å true med å ta babyen nå rett etter fødsel. (Kanskje også rett før). Så sårbar som man er i perioden rundt fødsel, har hun det nok ikke enkelt. Om du fremdeles er glad i jenta, hadde jeg tatt litt forsiktig kontakt med henne. Og sagt at jeg er der, om hun trenger noen. Uansett hadde jeg nok sagt klart fra til dritsekken om at sånn behandler man ikke andre, sånn at han får høre fra en utenforstående at oppførselen hans ikke er akseptabel. Uff og uff. Klarer ikke å komme på noe konstruktivt å si, bortsett fra at han nok blir gjennomskuet i en ev rettsak. Og at man som regel høster som man sår.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Virker jo merkelig at han har gått fra å kalle babyen "drittungen" og "den spyflua" til plutselig å ville ha 100 % omsorg? Hva er årsaken til dette "sceneskiftet" fra hans side? Når dette er sagt skal det svært, svært mye til for å ta fra en mor omsorgsretten til barnet. Da må hun i så tilfelle fraskrive seg retten selv. Han vil aldri i en rettsal kunne få fratatt henne omsorgen med mindre han kan dokumentere nylig psykiatrisk innleggelse, rusmisbruk eller ha lydopptak av henne som går "bananas". Det er ikke tilstrekkelig å hevde at hun er "psykisk ustabil", har han ikke bevis kan han bare glemme det og han kaster bort tiden. At hun kanskje hadde problemer i ungdom sier ingenting om den hun er nå, så der kommer han ingen vei uansett hvor mye han har snakket med advokat... På den andre siden kan det jo være at hun faktisk er psykisk ustabil - da bør han skaffe seg en diktafon snarest!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå